مونتزمولو از فراری رفت!

مونتزمولو از فراری رفت!

لوکا دی مونتزمولو امروز رسماً اعلام کرد: پس از ۲۳ سال فراموش‌نشدنی فراری را ترک می‌کنم. طبق حرف و حدیث‌هایی که در روزهای اخیر مبنی بر ماندن یا رفتن مدیرعامل فراری بود، لوکا دی مونتزمولو امروز طی نامه‌ای رسماً خروج و استعفای خود را اعلام کرد.

ظاهراً مونتزمولوی ۶۷ ساله بعد از تلفیق فیات و گروه کرایسلر، تصمیم خود را گرفت و امروز رفتن خود را فقط پایان یک دوره برای فراری خطاب کرد. وی در این بیانیه اعلام کرد:

این تصمیم فاز جدید و متفاوتی را آغاز خواهد کرد که احساس می‌کنم باید با رهبری مدیرعامل مجموعه، یعنی سرجیو مارچیونه هدایت شود. فراری فوق‌العاده‌ترین کمپانی دنیاست و این افتخار و امتیاز بزرگی بود که رهبر این کمپانی بودم. من برای شرکای شرکت مخصوصاً پیرو فراری که همیشه در کنار من بود و همه افرادی که در کمپانی هستند آرزوی موفقیت را دارم که فراری لایق آن هست و باید بگویم که فراری همچنان مهم‌ترین چیز در زندگی من است.

در زمان مدیریت مونتزملو، تیم فرمول یک فراری صاحب ۶ عنوان قهرمانی راننده‌ها و ۸ عنوان قهرمانی تیمی شد. در طول هفته گذشته در مونزا، بعد از نتیجه ضعیف تیم در گرندپری ایتالیا، مارچیونه که مالک کمپانی فراری نیز هست، از نتیجه ابزار نارضایتی کرد و گفت ماندن هیچ‌کس در فراری لازم‌الاجرا نیست.

مونتزملو در دهه ۷۰ و در دوران انزو فراری نیز در تیم فرمول یک فراری حضور داشت و روزهای ابتدایی مدیریت خود را می‌گذراند تا اینکه در نوامبر ۱۹۹۱، توسط جیانی آنیلی رییس وقت کمپانی فیات، با هدف قهرمانی مجدد تیم فراری در فرمول یک، که بعد از مرگ انزو فراری مشکلات زیادی داشت، به عنوان رییس فراری انتخاب شد. مونتزملو اولین قهرمانی تیمی‌اش با فراری را در فصل ۱۹۹۹ به دست آورد که اولین بار بعد از سال ۱۹۸۳ بود. وی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد:

من در درجه اول، از زنان استثنایی فراری و مردان این کارخانه، دفتر و بازار فراری در سراسر جهان است قدردانی و تشکر می‌کنم. آن‌ها معماران واقعی فراری هستند و باعث رشد چشمگیر شرکت و بسیاری از پیروزی‌های فراموش‌نشدنی آن و انتقال آن به یکی از قوی‌ترین برندهای جهان بودند. خداحافظی گرم و تشکر من را هم به تمام شرکای فنی و تجاری، نمایندگی‌ها و به ویژه مشتریان فراری که در سراسر جهان هستند بگویید و با شور و شوق زیاد از صمیم قلب برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. آرزو می‌کنم سهامداران، به ویژه پیرو فراری که همیشه در کنار من بوده است، و هر کس که در این شرکت مشغول به فعالیت است موفق باشند و سال‌های سال فراری را سزاوار نام فراری پیش ببرند.

به نظر می‌رسد طوفان اصلی روابط مونتزمولو و مارچیونه به عنوان مدیرعامل شرکت مادر، از زمانی آغاز شده که مدیرعامل فیات روی افزایش فروش و تولید فراری و مدیرعامل فراری روی حفظ سطح تولید در حد ۷۰۰۰ دستگاه در سال پافشاری کردند.

۹۰ درصد از سهام فراری در دست فیات است که ۱۲ درصد از سود عملیاتی سال ۲۰۱۳ فیات را به‌تنهایی تأمین نموده است در حالی که تولید فراری در این سال ۷ هزار دستگاه و کل تولید مجموعه فیات ۴.۴ میلیون دستگاه بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.