موتور جدید دیزلی مرسدس‌ بنز

موتور جدید دیزلی مرسدس‌بنز

مرسدس‌بنز به‌تازگی اطلاعات جزئی‌تری از موتور جدید توربو-دیزل ۲ لیتری چهار سیلندرش که برای پیشرانه مدل E 220d مورد استفاده قرار خواهد گرفت، منتشر کرده است.

دایملر با ارائه موتور OM 654 جدید برای E 220d مدل ۲۰۱۶ که در بهار آینده برای فروش به بازار ارائه می‌شود، راه برای یک خانواده جدید از موتورهای توربو-دیزل هموار می‌کند. این اولین موتور دیزل چهار سیلندر تمام‌آلومینیومی مرسدس محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی، ۱۳ درصد نسبت به موتور قبلی ۲/۱ لیتری بهبود یافته است. با کاهش حجم به ۲ لیتر، وزن موتور از ۲۰۲/۸ به ۱۶۸/۴ کیلوگرم در یک ابعاد جمع‌و‌جورتر کاهش پیدا کرده است.

علاوه بر این، از سطح نویز این موتور کاسته شده و به لطف استفاده از یک تکنولوژی جدید، میزان لرزش‌های آن نیز کمتر شده است. موتور توربو-دیزل جدید مرسدس‌بنز از نسل چهارم انژکتورهای ریلی بهره می‌برد و پیستون‌های فولادی با پوشش سیلندر «نانو اسلاید» دریافت کرده است.

این موتور ۲ لیتری، علاوه بر ویژگی‌های صرفه‌جویانه، قدرت بیشتری نیز برای مرسدس‌بنز به همراه دارد. موتور قبلی ۲/۱ لیتری دارای قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار بوده که در نسخه جدید ۲ لیتری، این میزان به ۱۹۲ اسب‌بخار در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه افزایش یافته است. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی موتور جدید برابر ۴۰۰ نیوتن‌متر است که از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک در بین ۱۶۰۰ تا ۲۸۰۰ دور بر دقیقه منتقل می‌شود.

در مدل E 220d از مرسدس‌بنز کلاس E مدل ۲۰۱۶، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت ۷/۳ ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ثبت می‌شود. در زمینه مصرف سوخت، این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر بین ۴/۳ تا ۴/۷ لیتر، در جاده بین ۳/۶ تا ۴/۱ لیتر و به صورت ترکیبی بین ۳/۹ تا ۴/۳ لیتر مصرف می‌کند. ضمن اینکه میزان تولید آلودگی دی‌اکسید کربن در آن بین ۱۰۲ تا ۱۱۳ گرم در هر کیلومتر متغیر است.

موتور توربو-دیزل OM 654 بخشی از خانواده جدید موتورهای ماژولار مرسدس محسوب می‌شود که قرار است به‌زودی برای پیشرانه تمام خودروها و ون‌های این کمپانی مورد استفاده قرار گیرند. تنظیمات مختلفی برای این موتورها درنظر گرفته شده و با طراحی‌های طولی و عرضی، همراه با دیفرانسیل جلو، عقب و AWD به کار گرفته خواهند شد.

به گفته مرسدس، مهندسی این موتورهای جدید برای مطابقت با معیار‌های آلودگی آینده RDE انجام شده و با ویژگی «گردش دوباره گاز اگزوز به صورت چندگانه» ارائه می‌شوند. این موتورهای توربو-دیزل با سوخت AdBlue هماهنگ هستند و تمام قطعات مرتبط با کاهش آلودگی‌ها مستقیماً‌ بر روی موتورها نصب شده اند.

مرسدس‌بنز کلاس E با پیشرانه OM 654 قرار است که در بهار آینده در دسترس مشتریان قرار گیرد و قیمت آن از ۴۷ هزار و ۱۲۴ یورو در آلمان شروع خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.