موتورهای ۹۰۰ اسبی جدید هوندا و شورلت برای فصل ۲۰۲۳ ایندی‌کار

موتورهای ۹۰۰ اسبی جدید هوندا و شورلت برای فصل ۲۰۲۳ ایندی‌کار

هوندا سال‌ها است که در مسابقات فرمول یک به‌عنوان تأمین‌کنندهٔ پیشرانه فعالیت می‌کند اما این شرکت ژاپنی چندی پیش اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۲۱ این رقابت‌ها را ترک می‌کند. درحالی‌که این تصمیم بسیار عجیب بود اما از سوی دیگر هوندا به‌تازگی قرارداد با مسابقات ایندی‌کار برای تأمین پیشرانه را تمدید کرده است. این شرکت ژاپنی به همراه شورلت اعلام کرده‌اند که با تمدید قرارداد تأمین موتور با ایندی‌کار موافقت کرده‌اند.

هوندا و شورلت برای فصل ۲۰۲۳ مسابقات ایندی‌کار پیشرانه‌های ۲.۴ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی جدیدی را تأمین خواهند کرد که بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارند یعنی ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از قدرتی که پیشرانه‌های ۲.۲ لیتری V6 توئین توربوی کنونی تولید می‌کنند. در ابتدا، استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات ایندی‌کار برنامه‌ریزی شده بود اما شیوع بیماری کرونا این برنامه‌ها را یک سال به تعویق انداخت.

رئیس توسعه پرفورمنس هوندا «تد کلاوس» در مورد این پیشرانه‌های جدید می‌گوید:

هوندا از این گام برای آیندهٔ ایندی‌کار استقبال می‌کند. اقدامی که منعکس‌کنندهٔ تلاش‌های هوندا برای توسعه و تولید محصولات الکتریکی‌شدهٔ پرفورمنس بالا است که چالش‌های صنعت خودروسازی برطرف می‌کند و مشتریان ما را به وجود می‌آورد

رئیس جنرال موتورز «مارک رئوس» نیز اضافه کرده است:

ما از اینکه با ایندی‌کار به جلو حرکت می‌کنیم بسیار هیجان‌زده هستیم زیرا این ویترینی عالی برای تکنولوژی پیشرانهٔ ما در تنها مسابقات چرخ باز آمریکا است

در این قوای محرکهٔ جدید، سیستم استارت سنتی دستی کنار رفته است که این یعنی حالا رانندگان اگر در پیست متوقف شوند می‌توانند سریعاً دوباره خودروی خود را راه‌اندازی کنند. این کار با کاهش تعداد پرچم‌های ایمنی در پیست موجب جریان و تایم بهتر مسابقات می‌شود. این موضوع به نفع تیم ایمنی ایندی‌کار هم هست زیرا زمان حضور آن‌ها در پیست کاهش پیدا می‌کند.

استفاده از فرمول هیبریدی امکان ادامهٔ رقابت خودروسازان در برترین مسابقات چرخ باز آمریکا را تا دههٔ آینده فراهم می‌کند و همچنین فرصت پیوستن دیگر خودروسازان به این مجموعه را هم ایجاد می‌کند یعنی چیزی که هم هوندا و هم شورلت بشدت از آن حمایت می‌کنند. به گفتهٔ هوندا، این اقدام ایندی‌کار برنامه‌های مسابقه‌ای آمریکای شمالی را با فعالیت‌های توسعهٔ محصولات خیابانی این شرکت هم‌راستا می‌کند زیرا دوسوم محصولات جدید هوندا در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی‌سازی خواهند شد. همچنین شورلت هم قصد دارد طی این دهه سهم خودروهای الکتریکی‌شده را در سبد محصولات خود افزایش دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.