موافقت جنرال موتورز با پرداخت جریمه به خاطر مشکلات سوئیچ‌های استارت

موافقت جنرال موتورز با پرداخت جریمه به خاطر مشکلات سوئیچ‌های استارت

جنرال موتورز با پرداخت مبلغ ۵.۷۵ میلیون دلاری از بابت مشکلات ایجاد شده به خاطر سوئیچ‌های استارت مشکل‌دار موافقت کرد.

این خودروساز مشکلات مربوط به سوئیچ‌های استارت را از سال ۲۰۰۵ می‌دانست اما در سال ۲۰۱۴ بیش از ۹ میلیون خودرو را فراخوان کرد. این سوئیچ‌ها می‌توانند باعث از کار افتادن ناگهانی سیستم‌های برقی خودرو از جمله فرمان هیدرولیک و ترمزها شوند. این رسوایی در کل باعث فوت ۱۲۴ نفر و مجروح شدن ۲۷۴ نفر دیگر در آمریکا شد.

توافق جنرال موتورز با ایالت کالیفرنیا به خاطر بزرگ‌ترین سیستم مستمری این ایالت است که به خاطر رسوایی و فراخوان این خودروها چندین میلیون دلار خود در سهام جنرال موتورز را از دست داد. با توجه به قوانین آمریکا، خودروسازان با یافتن یک عیب ایمنی باید طی ۵ روز آن را به اطلاع NHTSA برسانند.

خاویر بکرا دادستان کل گفته است:

جنرال موتورز دو بار به کالیفرنیا خیانت کرده است: باور اول با پنهان کردن عیوب مرگبار خودروهایش و بار دوم با پنهان کردن حقایق درباره مسائل مالی خود که این امر روی سرمایه بازنشستگی افراد زیادی در کالیفرنیا تأثیر گذاشته است.

جنرال موتورز در این توافق صورت گرفته به هیچ اشتباهی اعتراف نکرده و تنها گفته که از همکاری با کالیفرنیا برای حل این مسئله خوشحال است.

این خودروساز در سال ۲۰۱۵ نیز با پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار برای پایان بخشیدن به بازرسی‌های مربوط به سوئیچ‌های استارت مرگبار موافقت کرد. در همان سال ۱۲۰ میلیون دلار نیز به خاطر حل‌وفصل سایر مسائل توسط جنرال موتورز پرداخت شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.