منهارت و تقویت مرسدس بنز SL با ۸۰۰ اسب بخار

منهارت و تقویت مرسدس بنز SL با ۸۰۰ اسب بخار

طرفداران مرسدی بنز دلایل زیادی برای علاقه به بنز SL دارند؛ از ۵۷۷ اسب بخار قدرت SL63 گرفته تا موتور ۴ لیتری V8 تویین توربو آن. مرسدس کلاس SL در کنار قدرت زیاد خود خودرویی راحت هم هست که می‌توان از آن به‌خوبی در سفرها استفاده کرد.

شرکت تیونینگ منهارت هم با کار برروی این خودرو، سعی در هرچه بهتر کردن آن را دارد. با نقاشی کردن SL به رنگ همیشگی منهارت، یعنی سیاه با خطوط طلایی، مرسدس SL هم به جمع خانواده قدرتمند این شرکت اضافه شده است. نام این خودرو منهارت SL 800 R است؛ احتمالا دلیل حضور عدد ۸۰۰ در این نام را به‌خوبی می‌دانید: ۸۰۰ اسب بخار قدرت!

موتور این خودرو همچنان یک واحد ۴ لیتری تویین توربو V8 است که هم‌اکنون از توربوهای جدیدی بهره می‌برد که منهارت آن‌ها را توسعه داده است. برای افزایش بیش‌ازپیش بهره‌وری موتور، اینترکولر جدید به همراه ورودی‌های فیبرکربنی به این خودرو اضافه شده‌اند. گمان می‌رود که تنظیمات موتور هم تغییر کرده باشند اما منهارت میلی به ارائه اطلاعات بیشتر ندارد. این تیونر در کنار افزایش قدرت SL دیفرانسیل عقب خود تا ۸۰۰ اسب بخار، گشتاور را هم به رقم ۱۰۰۰ نیوتن متر رسانده است.

ارتفاع خودرو کاهش پیدا کرده است اما مشخصات تنظیمات فنربندی دردسترس نیستند. منهارت می‌گوید در کنار آپشن‌های ظاهری بیرون و درون خودرو، گزینه‌های متنوعی هم در انتخاب تنظیمات موتور برای خریداران وجود دارد. به عبارت دیگر، قرار است این خودرو به یک راکت شخصی‌سازی شده با ظاهر مرسدس بنز SL تبدیل شود. متاسفانه منهارت از اعلام اطلاعاتی چون شتاب اولیه و… نیز سر باز می‌زند؛ اما بر اساس شتاب اولیه نسخه SL63 که برابر ۳.۵ ثانیه است و خودرو را تا حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند، می‌توان مطمئن بود که SL 800 R عملکردی به‌مراتب بهتر از نسخه استاندارد خواهد داشت.

از آنجایی که منهارت این پروژه را به تازگی معرفی کرده است، قیمت نهایی هنوز مشخص نیست. با این همه، این تیونر آلمانی هم‌اکنون شروع به ثبت سفارش کرده است تا علاقه‌مندان را به نسخه‌ای وحشی‌تر از SL، بیش از این منتظر نگذارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.