منع ورود محصولات تسلا به تأسیسات نظامی ارتش چین

منع ورود محصولات تسلا به تأسیسات نظامی ارتش چین

ظاهراً ارتش چین از ورود خودروهای تسلا به تأسیساتش در این کشور جلوگیری کرده است. دلیل این کار به نگرانی‌های امنیتی ناشی از وجود دوربین‌ها در خودروهای این خودروساز آمریکایی مربوط می‌شود.

ارتش چین با انتشار بیانیه‌ای به مالکان محصولات تسلا دستور داده تا خودروهای خود را در خارج از تأسیسات نظامی پارک کنند. دلیل این کار نیز جمع‌آوری داده‌های حساس توسط دوربین‌های داخل خودروهای تسلا ذکر شده است. منابع مطلع می‌گویند کارمندان ارتش چین طی هفته جاری این دستورالعمل را دریافت کرده‌اند.

بلومبرگ گفته که تصاویر دستور ارتش چین در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. وال‌استریت ژورنال نیز اظهار داشته دولت محلی در حال محدودسازی استفاده از خودروهای تسلا توسط کارکنان ارتش و کمپانی‌های مرتبط با آن و همچنین کارکنان صنایع حساس می‌باشد.

خودروهای تسلا با دوربین‌ها و حسگرهای فابریک برای سیستم‌های کمک‌راننده تولید می‌شوند. تسلا مدل ۳ و مدل Y همچنین دارای دوربین‌هایی در آینه وسط هستند که در زمان فعال شدن ویژگی روبو تاکسی بکار خواهند رفت.

دوربین داخلی تا زمانی که مالک در فاز به اصطلاح بتای رانندگان کاملاً خودکار شرکت نکند غیرفعال باقی خواهد ماند. این دوربین برای کنترل اینکه راننده توجه کافی به جاده دارد یا خیر بکار می‌رود. تاکنون هیچ‌یک دوربین داخلی هیچ‌یک از محصولات تسلا در چین فعال نشده است.

مقامات چینی می‌گویند خودروهای تسلا می‌توانند به‌صورت مداوم در حالت ضبط داده‌ها قرار گرفته و داده‌های حساس از مکان‌های نظامی و سایر موارد را به این خودروساز بفرستند. تصمیم یاد شده پس از بررسی امنیتی دولت چین روی خودروهای تسلا اتخاذ شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.