ملاقات برادران ضعیف و قوی! مرسدس-آام‌گ A45 در برابر A35

ملاقات برادران ضعیف و قوی! مرسدس-آام‌گ A45 در برابر A35

نیازی به گفتن نیست که هاچ‌بک‌های داغ مرسدس بنز که توسط AMG تقویت شده‌اند بسیار چشمگیر هستند. این خودروها یعنی A45 و A35 هردو به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز هستند، ترمزها و سیستم تعلیق آن‌ها ارتقاء یافته و هردو ظاهر جذاب و اسپرتی دارند. البته این برادران دوقلو هرگز باهم یکسان نیستند و حالا CarExpert ملاقاتی بین آن‌ها ترتیب داده تا همهٔ تفاوت‌های بین A45 و A35 را نشان دهد.

مقایسهٔ این دو هاچ‌بک داغ با طراحی بیرونی آغاز می‌شود. A45 با جلوپنجرهٔ پانامریکانا و قطعات آئرودینامیکی اضافی در جلو بلافاصله از برادر ضعیف‌تر تشخیص داده می‌شود؛ اما علاوه بر این، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه تفاوت‌های دیگری مثل کاپوت برجسته، ورودی‌های هوای کاربردی در طرفین سپر جلو برای رادیاتور اضافی و گلگیرهای برجسته‌تر هم شد. در عقب نیز برادر قوی‌تر با چهار سر اگزوز دایره‌ای، خود را از A35 متمایز کرده است.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، هردوی این مدل‌ها از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری یکسان استفاده می‌کنند اما این موتور در A45 S بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت A35 تولید می‌کند. A45 S به‌عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ A کلاس ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که خروجی همین موتور در A45 برابر با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر است. هردو مدل به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز هستند اما این سیستم در A35 نیروی موتور را از یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه دریافت می‌کند درحالی‌که انتقال نیرو در A45 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

با استفاده از لانچ کنترل، A45 S ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که A35 این کار را ظرف ۴.۸ ثانیه انجام می‌دهد. در مسافت ۴۰۰ متر اما حتی اختلاف از این هم بیشتر می‌شود زیرا درحالی‌که A45 S این مسافت را ظرف ۱۲.۲ ثانیه طی می‌کند، A35 برای پیمودن آن به ۱۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد؛ و نهایتاً در آخرین آزمایش یعنی ترمز گیری هم برادر قوی‌تر بهتر عمل می‌کند و ۱.۴ متر زودتر از A35 متوقف می‌شود. البته این پرفورمنس اضافی اختلاف قیمت قابل‌توجهی را به همراه دارد زیرا درحالی‌که قیمت A45 از ۳۶,۲۳۵ پوند آغاز می‌شود، قیمت پایهٔ A45 S برابر با ۵۶,۵۷۰ پوند است یعنی ۲۰ هزار پوند بیشتر اما با پرداخت این مبلغ می‌توان مالک داغ‌ترین هاچ‌بک تاریخ شد.

 

مشخصات فنی

 مرسدس A35 AMGمرسدس A45 S AMG
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو
قدرت۳۰۶ اسب بخار۴۲۱ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۴۸۰ کیلوگرم۱۵۵۰ کیلوگرم
قیمت پایه۳۶,۲۳۵۵۶,۵۷۰

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.