مقایسۀ مرسدس بنز E63 AMG Estate و جگوار XFR-S اسپرت‌بریک

مقایسۀ مرسدس بنز E63 AMG Estate و جگوار XFR-S اسپرت‌بریک

جگوار سرعت زیاد را با فضای زیادتر ترکیب کرده است و یک استیشن ۵۴۲ اسب بخاری را با نام XFR اسپرت‌بریک ارائه کرده است، حال می‌خواهیم ببینیم که آیا این ترکیب منحصربه‌فرد بهتر از مرسدس E63 AMG S قدرتمند خواهد بود یا خیر؟

خودروهای واگن یا استیشن معمولاً برای خانواده‌ها و برای مسافرت‌های دور ارائه شده‌اند که قاعدتاً نیاز به سرعت و شتاب زیاد در حد خودروهای سوپراسپرت ندارند. اما بیش از دو دهه است که خانوادهٔ استیشن‌ها هم به جنگ با مایل بر ساعت رفته‌اند و مدام برای سریع‌تر شدن و بالاتر بردن عملکردشان نسبت به رقبا تلاش می‌کنند.

جگوار XFR-S اسپرت‌بریک جدید، پر زرق‌وبرق تر و شیک‌تر از قبل شده و همانند مدل XF سدان، از ویژگی‌های عملکردی بالایی برخوردار است. این سوپر واگن از یک پیشرانهٔ V8 به قدرت ۵۴۲ اسب بخار و یک شاسی محکم‌تر و برخی تغییرات ظاهری تهاجمی‌تر بهره می‌برد. با این حال این سریع‌تر بودن و خشن‌تر بودن چهره، فقط هزینه‌ها را افزایش داده و کمتر عملی است. چرا که به‌عنوان مدل جدید، ظرفیت‌های کابین و حجم صندوق مانند همان مدل قبلی است.

با اینکه جگوار در برابر رقبا چه از نظر مجلل بودن و چه از نظر سریع بودن رقیب سرسختی به‌حساب می‌آید، و کمتر خودرویی توان مقابله با آن را دارد، اما برای خود جگوار، هیچ رقیبی سرسخت‌تر از مرسدس بنز E63 AMG S نخواهد بود. مدل S در E63 واگن در واقع گل سرسبد محصولات به شمار می‌رود. و در حال حاضر با توان خروجی ۵۷۷ اسب بخار سریع‌ترین و البته مجلل‌ترین مدل در بین همنوعان خود می‌باشد.

البته نقطهٔ قوت E63 واگن به غیر از قدرت حیرت‌انگیز، ظرفیت بار ۶۹۵ لیتری آن است که کاملاً آن را متمایز از بقیه رقبا ساخته است. اما باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که هزینه پرداختی بابت این خودرو هم نزدیک به ۳۵۰۰ پاوند بیشتر از جگوار است، که باید ببینیم این اضافه قیمت ارزش دارد یا خیر؟

شاخ به شاخ

مقایسهٔ فضا و ظرفیت بار

مرسدس بنز در این مقایسه عملی‌تر است و آن‌طور هست که باید باشد. ظرفیت صندوق با صندلی پشتی ۶۹۵ لیتر است که ۱۴۵ لیتر نسبت به جگوار بیشتر است. در قسمت تحتانی بار نیز از تعدادی قلاب و چند کیسه برای نگهداری وسایل استفاده شده و همچنین یک محفظه مخفی در زیر کف صندوق قرار دارد که یک سوکت ولتاژ برق ۱۲ ولت هم در آن تعبیه شده است.

جگوار اسپرت‌بریک در مقابل E Estate بزرگ نیست، اما ویژگی‌های قابل قبول و مفیدی در درب عقب وجود دارد. البته قسمت لبه محفظهٔ بار هم صاف است که یک مزیت محسوب می‌شود و یک سیستم ریلی قابل تنظیم هم در طبقه صندوق قرار دارد، ولی در این بخش از مقایسه مرسدس پیروز است.

کارایی و عملکرد

در این مقایسه هم مرسدس E63 S Estate با وجود در اختیار گذاشتن ۳۵ اسب بخار قدرت و همچنین ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به جگوار XFR اسپرت‌بک، یک نمایش قوی‌تر و جسورانه‌تری در مسیر جاده‌ای به ما نشان داد. همچنین از مرسدس بابت عملکرد بسیار نرم‌تر و روان‌تر گیربکس نسبت به جگوار تشکر می‌کنیم، دنده‌ها صاف، نرم و البته سریع تعویض می‌شوند و هشت دندهٔ قدرتمند اتوماتیک، به خوبی پاسخگوی نیاز شما در سرعت‌های بالا خواهند بود. قدرت موتور E63 AMG S به‌قدری بالاست که گاهی محدود کردن قدرت در آن احساس می‌شود. با این وجود اصلاً نمی‌توان جگوار را بد خطاب کرد و از عملکرد آن ایراد گرفت. در دنیای واقعی جدا کردن یکی از این دو خودرو کمی سخت است، اما مرسدس بنز در این بخش نیز جگوار را مغلوب خود ساخت.

هندلینگ و پایداری

ارتقاء سیستم تعلیق و انجام به‌روزرسانی‌های دقیق، هم در جگوار و هم در مرسدس انجام شده است. ولی مرسدس ضمن ثبات و پایداری بیشتر و قابلیت کنترل بیشتر و البته داشتن چابکی بیشتر، توانست هوشمندانه‌تر و حرفه ای‌تر عمل کند. با در دست داشتن فرمان گوشتی مرسدس، کنترل بدنهٔ غول‌پیکر این خودرو بسیار عالی و لذت‌بخش خواهد شد و در مانورهایی که انجام می‌شود، احساس اعتماد به نفس و الهام بخشی بسیار بالایی را به راننده القاء می‌کند.

حکم

جایگاه نخست: مرسدسE63 AMG S Estate

مرسدس از هر نظر پله‌های پیشرفت و ترقی بالاتری را طی کرده است، درحالی‌که نسبت به جگوار بهای گران‌تری را باید بپردازید، اما این مزیت را دارد که راننده را کاملاً راضی می‌کند. E63 علاوه بر آن که در مسیر سریع‌تر و پایدارتر بود، از نظر عملی بودن هم بالاتر از جگوار قرار می‌گیرد. E63 AMG با کابین بسیار لوکس و کاربردی، فضای صندوق بیشتر، ایمنی بیشتر و شتاب و عملکرد بهتر، واژهٔ اسپرت را به خوبی ادا می‌کند و در مقابل، نیاز مشتریان سخت سلیقه را برطرف می‌سازد.

جایگاه دوم: جگوار XFR-S Sportbrake

جگوار خوش‌تیپ و با پرستیژ است و سراسر شخصیت، همچنین مجلل و به طرز شگفت‌آوری راحت است. در جاده‌های مستقیم جذاب عمل می‌کند و در جاده‌های پر پیچ و خم، سرگرم‌کننده است. با این حال، ضمن اینکه جگوار اسپرت‌بریک، رضایتمندانه و به خوبی تست‌ها را پاس می‌کند، ولی می‌توان گفت در مقابل مرسدس سر تعظیم فرود آورده و وقتی که پای فضای صندوق، هندلینگ، عملکرد فنی، و هزینه‌های در حال اجرا و گارانتی در میان باشد، یک یا چند پله پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد.

مشخصات کلیدی:

جگوارXFR-S Sportbrake در مقابل مرسدس بنز E63 AMG S Estate:

مشخصاتJaguar XFR-S SportbrakeMercedes E63 AMG S Estate
قیمت پایه/ قیمت مدل تست£۸۲,۴۹۵/£۸۴,۲۴۵£۸۵,۹۰۰/£۹۱,۳۴۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰.۰۰۰)£۳۲,۰۰۸/۳۸.۸%£۳۵,۸۲۰/۴۱.۷%
طول / فاصله ی دو محور۴,۹۶۶/۲,۹۰۹mm۴,۹۰۵/۲,۸۷۴mm
ارتفاع/ عرض۱,۵۱۱/۱,۹۳۹mm۱,۵۰۷/۱,۸۵۴mm
موتور / حجمV8/5,000ccV8/5,461cc
بیشینهٔ قدرت۵۴۲/۵,۰۰۰ bhp/rpm۵۷۷/۵,۵۰۰ bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور۶۸۰/۲,۵۰۰ Nm/rpm۸۰۰/۲,۰۰۰ Nm/rpm
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک RWD/۷ سرعته اتوماتیک RWD/
حجم باک۷۰ لیتر۸۰ لیتر
حجم صندوق عقب۴۵۰ لیتر۵۳۰ لیتر
وزن خودرو/ حمل بار۱,۹۶۷/۴۸۳kg۱,۹۵۵/۵۸۵kg
دایره دور زدن خودرو۱۱.۵۱۱.۴
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی۳ سال (نامحدود) / ۳ سال۳ سال (نامحدود)/ ۴ سال
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده۷/۲۲۱/۹
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره۷۹/۷۳/۶۲/۷۱/۴*۸۶/۷۷/۵۹/۸۶/۵*
۰ تا ۶۰ مایل/ ۳۰ تا ۷۰ مایل۴.۶/۳.۴ ثانیه۳.۷/۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت۲۹۷ کیلومتر۲۵۰ کیلومتر (محدود)
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ ۶۰/ ۳۰ مایل۴۹.۷/۳۹.۵/۹.۵ متر۴۸.۷/۳۴.۱/۹.۳ متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین۱۰.۵۹ / ۷.۴۹ / ۱۵.۸ لیتر۸.۳۱ / ۶.۴۹ /۱۱.۵۸ لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات۳۸۲/۲۳۴g/km/35%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین۶ عدد/ دارد/ دارد/ دارد۹ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۹۰ پوند
کروز کنترل / ESC / سانروفYes/yes/noYes/yes/£۲,۳۴۵**
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلیYes/yes/yesYes/yes/£۷۰۰
رنگ متالیک/ چراغ LED / ورود بدون کلیدYes/no/yesYes/yes/£۵۹۵
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوثYes/yes/yes/yesYes/yes/yes/yes

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.