مقایسه کوتاه مرسدس بنز S550 و ب ام و ۷۵۰Li

مقایسه کوتاه مرسدس بنز S550 و ب ام و ۷۵۰Li

بدون شک هیچ زمانی در طول تاریخ خودروسازی به اندازه این روزها، رقابت بر سر ساخت سدان های فول سایزِ لوکس بالا نگرفته بوده. لذا ما بر آن شدیم تا دو خودروی برتر در این کلاس را، از نظر فنی امکانات و … مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

در ابتدا بهتر است نگاهی به اندازه‌ها و ابعاد این دو خودرو داشته باشیم. ب ام و ۷۵۰Li طولی برابر ۵۲۱۲ میلی متر دارد که نسبت به اس کلاس با طول ۵۲۴۵ میلی متر، مقداری کوتاه‌تر است. وزن سری ۷، ۲۱۱۳ کیلوگرم است که نسبت به اس کلاس با وزن ۲۱۴۵ کیلو، کمی سبک تر است.

پیشرانه

قطعاً مهم‌ترین موضوع برای سازندگان این خودروها، طراحی بهترین پیشرانه برای این خودروها است. S550 از یک موتور هشت سیلندر با آرایش V شکل با حجم دقیق ۴۶۶۳ سی سی بهره می‌برد که با همراهی دو توربو قدرت ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر را تولید و به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. مصرف این خودرو به طور میانگین ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

سرعت!

پیشنهاد ما به شما این است که زیاد به ارقام تکیه نکنید! چون در عمل ممکن است اوضاع کمی تغییر کند. S550 می‌تواند ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۸ ثانیه برود و سری ۷ با وجود قدرت و گشتاور کمتر، ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را به مانند اس کلاس در ۴.۸ ثانیه می‌رود.

امکانات و تکنولوژی

در تست‌ها، اس کلاس بدون پکیج مجیک بادی کنترل، باز هم سیستم تعلیق بهتری نسبت به سری هفت داشت. در سر پیچ‌ها استواری و پایداری بیشتری را در بنز شاهد هستیم. در ب ام و در پیچ‌ها با کمی فشار بر روی میدونی گاز و چرخش به موقع فرمان به راحتی می‌توانید عقب خودرو را در جهت پیچ به چرخش در بیاورید. کاری که با بنز شاید به راحتی قابل انجام نباشد.

شایان ذکر است قیمت ب ام و ۷۵۰Li در بازار امریکا ۹۱ هزار دلار و بنز S550 هم ۹۲۹۰۰ دلار است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.