مقایسه کراس‌اوورهای لوکس مرسدس GLE و ب‌ام‌و X5

مقایسه کراس‌اوورهای لوکس مرسدس GLE و ب‌ام‌و X5

با اینکه هیچ کمبودی در کلاس شاسی بلندهای لوکس فول سایز وجود ندارد اما دو نام هستند که بیشتر از دیگران به چشم می‌آیند و البته زمان زیادی از حضور آن‌ها در این کلاس می‌گذرد.

این روزها شما نمی‌توانید بدون اندیشیدن درباره‌ی آئودی Q7، پورشه کاین، ولوو XC90 و حتی فولکس‌واگن توارگ از مرسدس بنز GLE و ب‌ام‌و X5 سخن بگویید. اوه دو خودروی رنجروور اسپورت و لکسس RX را نیز باید به این لیست بلندبالا اضافه کرد.

ما می‌توانیم درباره نسخه‌های کوپه و حتی دیگر مدل‌های جدید نیز سخن بگوییم اما موضوع ساده است: مرسدس و ب‌ام‌و اولین خودروسازان اروپایی بودند که این کلاس را به تحرک وا داشتند و محصولات جدید خود را چند ماهی می‌شود که معرفی کرده‌اند.

اگر شما دراین‌باره فکر کنید احتمالاً به دو خودروی شاخص از نظر تکنولوژی خواهید رسید. نسل اول مرسدس ML چند سال پیش از ب‌ام‌و X5 معرفی شد و جدای از مدل‌های نسل دوم، ب‌ام‌و محصولات خود را پس از مرسدس عرضه کرده و به همین دلیل ب‌ام‌و کمی دست برتر را داشته است.

زمانی که نام ML به GLE تغییر یافت ب‌ام‌و قبل‌تر اقدام به معرفی نسل جدید X5 کرده بود و البته دومین نسل این خودرو تا حدود سال ۲۰۱۳ در بازار حضور داشت.

هم‌اکنون هر دو خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ کاملاً نونوار شده‌اند و بنابراین شما نخواهید توانست از نظر تکنولوژی، پرفورمنس و دینامیک رانندگی فورا هر یک را بر دیگری ترجیح دهید.

اما درباره‌ی طراحی ظاهری و کابین اوضاع چگونه است؟ قطعاً افرادی که به دنبال یک شاسی‌بلند خانوادگی و لوکس هستند به بحث زیبایی و طراحی اهمیت می‌دهند بنابراین باید در این بخش یک برنده داشته باشیم. شما ب‌ام‌و X5 2019 مدرن و با ابهت را می‌پسندید یا مرسدس GLE 2019 احساساتی را دوست دارید؟ این دو خودرو از فلسفه‌ی طراحی متمایزی سود می‌برند.

هر دو شاسی‌بلند موردبحث از نظر تکنولوژی و کیفیت کابین باید سرآمد کلاس خود باشند. اگرچه طراحی داشبورد مرسدس و ب‌ام‌و تفاوت‌های زیادی دارد اما از جدیدترین ویژگی‌های رفاهی و ایمنی سود می‌برند به گونه‌ای که نسل‌های قبلی آرزوی داشتن این تجهیزات را داشته‌اند.

کار را با پشت آمپرها و صفحات نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی آغاز می‌کنیم که X5 دارای کابینی تمام دیجیتال و صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی در بالای کنسول مرکزی می‌باشد. اگرچه ابعاد صفحه‌نمایش GLE با رقیب مشابه است اما دو نمونه از آن‌ها بکار گرفته شده است. در کل می‌توان گفت مرسدس در بازی صفحات نمایش داشبورد بهتر عمل کرده است.

اما X5 و GLE از نورپردازی زیبا، چرم مرغوب و دیگر متریال باکیفیت، سیستم‌های صوتی سطح بالا، صندلی‌های ردیف سوم و تکنولوژی‌های کمک‌راننده‌ی گسترده سود می‌برند.

صادقانه باید گفت ما نمی‌توانیم یک خودرو را به‌طور قطع انتخاب کنیم زیرا رقابت بسیار فشرده است. در نهایت همه‌چیز به سلیقه‌ی خریدار مربوط می‌شود. برخی خریداران احتمال طبیعت اسپورت تر X5 را با آن استایل دینامیک و داشبورد متمرکز روی راننده ترجیح خواهند داد درحالی‌که برخی خریداران نیز به دنبال خطوط بدنه‌ی شناور و ظریف‌تر و کابین سطح بالای مرسدس GLE خواهند بود.

خب نظر شما چیست؟ کدام شاسی‌بلند لوکس و جدید آلمانی را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.