مقایسه پژو ۳۰۸ با شورولت کروز دیزل

مقایسه پژو ۳۰۸ با شورولت کروز دیزل

به همان اندازه که شرکت‌های خودروسازی برای درک بهتر بازارهای جهانی تلاش می‌کنند، در ایالات متحده‌ آمریکا به رانندگان فرصت کشف تعدادی از خودروهای ویژه و استثنایی داده نمی‌شود. بازار ژاپن مملو از هوندا Type-R شده است، نسخه‌ی TDI دیزلی آئودی SQ5 که همانند یک خودروی ظریف اروپایی می‌باشد و حتی کانادایی‌ها از فرصت خرید شورلت SS سدان محروم شده‌اند (شورلت Orlando در بازار کانادا عرضه خواهد شد ولی این خودرو به سختی می‌تواند یک جایگزین برابر با SS باشد). در حالی که بحث ما در مورد یک خودروی سوپر اسپرت نیست، من می‌خواهم توجه شما را به یک خودروی کامپکت کوچک جدید پژو که تأثیر زیادی بر بازار اروپا خواهد گذاشت جلب می‌کنم.

پژو ۳۰۸ هاچ بک جدید که همانند سایر خودروهای کامپکت اروپایی زیبا و مدرن می‌باشد، به طور رسمی در لیست فروش سال جدید این کمپانی فرانسوی که در حال سپری کردن روزهایی سخت می‌باشد قرار گرفته است، آن‌ها سال گذشته با جنرال موتورز به منظور توسعه‌ی پلتفرم یک خودروی کوچک وارد همکاری شده بودند، اما اواخر سال ۲۰۱۳ برای آن‌ها به منزله‌ی پایان این همکاری بود و جنرال موتورز سهام خود در پژو که معادل هفت درصد از کل سهام پژو بود را به فروش رساند. از آن جایی که این خودرو در ایالات متحده‌ امریکا فروخته نمی شود، مقایسه‌ی پژو ۳۰۸ با یک خودروی مشابه موجود در بازار سمت غربی اقیانوس اطلس منطقی و معقول به نظر می‌رسد. با ورود شورولت کروز توربو دیزل ۲۰۱۴ به بازار آمریکای شمالی، اجازه دهید تا با قرار دادن پژو ۳۰۸ در مقابل شریک قبلی آن‌ها، به مقایسه‌ی این دو خودرو بپردازیم.

موتور:

شورلت کروز دیزل به عنوان اولین خودروی دیزلی جنرال موتورز برای فروش در بازار آمریکا از زمانی که اولین تلاش ضعیف و نافرجام آن‌ها سرانجام در سال ۱۹۸۵ لغو شد، شورولت کروز دیزل ۲۰۱۴ دارای یک موتور آزموده شده و قوی از خط تولید اروپایی شورلت می‌باشد. این موتور ۲ لیتری توربوشارژردار دیزلی، ۱۵۱ اسب بخار نیرو و ۳۵۸ نیوتون بر متر گشتاور تولید می‌کند. با مصرفی معادل ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر، میزان خروجی گاز گلخانه‌ای نیتروژن اکسید در این خودرو تقریباً نود درصد کمتر از موتورهای دیزلی قبلی می‌باشد.

پژو ۳۰۸ یکی از هشت موتور مختلف که در پژو ۳۰۸ قابل عرضه می‌باشد موتور ۱.۶ لیتری BlueHDi با تکنولوژی پیشرفته می‌باشد. موتور ۱.۶ لیتری جدید BlueHDi در زیر کاپوت پژو ۳۰۸ مصرف سوختی فوق العاده و مدیریت پیشرفته خروجی گازهای گلخانه‌ای را ارائه می‌نماید. اندازه گیری شده در یک مقیاس بهره وری که به شدت در اروپا و به ندرت در آمریکا به کار گرفته می‌شود، خروجی کربن دی اکسید پژو ۳۰۸ معادل ۸۲ گرم در هر کیلومتر می‌باشد. برای این که بتوانید این میزان را مقایسه کنید، خودروی اسمارت ForTwo با موتور دیزلی ۱ لیتری در هر کیلومتر ۱۳۰ گرم کربن دی اکسید در بازار آمریکای شمالی تولید می‌کند. موتور ۱.۶ لیتری BlueHDi که قبلاً روی پژو ۵۰۸ نصب شده بود، نیرویی معادل ۱۲۰ اسب بخار را ارائه می‌کند.

طراحی خارجی

شورولت کروز دیزل با توجه به این که شورولت کروز دیزل بر اساس خودرویی که بیش از دو میلیون از نمونه‌های مختلف آن در سراسر دنیا به فروش رفته طراحی شده است، این خودرو در مقایسه با مدل بنزینی خود تغییر چندانی نکرده است. چندین ویژگی بهبود یافته‌ی آیرودینامیکی در طراحی خارجی مدل Eco این خودرو وجود دارد که شامل سیستم شاتر جلو پنجره‌ی فعال به منظور افزایش بهره وری می‌باشد. یک سیستم تعلیق Z link در محور عقب شورولت کروز دیزل وجود دارد که باعث بهبود هندلینگ خودرو می‌شود در حالی که وجود سیستم فرمان الکتریکی به تیز بودن فرمان در هر سرعتی کمک زیادی می‌کند.

با توجه به این که این خودرو در حال حاضر به عنوان یک خودروی هاچ بک ۵ در عرضه می‌شود، ظاهر پژو ۳۰۸ نمایی از یک خودروی کوچک باشکوه می‌باشد. با قیمتی نزدیک به آئودی A1، مدل استاندارد پژو ۳۰۸ مجهز به چراغ‌های LED روشن در طول روز می‌باشد. سیستم فول LED چراغ‌های جلو در نسخه‌های تزئینی Allure و Feline پژو ۳۰۸ جدید قابل عرضه می‌باشد. پژو ۳۰۸ Feline دارای یک سقف شیشه‌ای استاندارد پانورامیک می‌باشد. به منظور تبلیغ کارایی این خودروی کامپکت، پژو تمرکز زیادی بر یادآوری کاهش وزن معادل ۱۴۰ کیلوگرمی این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی خود می‌کند.

طراحی داخلی

شورولت کروز دیزل با توجه به اهمیت فروش خودورهای دیزلی در بازار آمریکای شمالی، شورولت کروز دیزل ۲۰۱۴ کابین مجهزی را به عنوان تجهیزات پایه به خریداران ارائه می‌کند. تجهیزات داخلی استاندارد این خودرو شامل صندلی‌های چرمی و سیستم گرم کننده‌ی صندلی‌های جلو، سیستم Chevrolet MyLink با بلوتوث و سیستم صوتی و تصویری با صفحه‌ی نمایش لمسی ۷ اینچی می‌باشد. کابین پنج سرنشینه ی آن توسط ۱۰ ایربگ محافظت می‌شود، حجم فضای بار شورلت کروز دیزل معادل ۳۶۷ لیتر می‌باشد.

پژو ۳۰۸ فضای داخلی پژو ۳۰۸ دارای مقدار زیادی از دکمه‌ها و صفحات لمسی مجلل می‌باشد. کانسپ i-Cockpit پژو که در این خودرو به کار رفته برای افزایش قابلیت درک راننده تنظیم شده است. در مدل‌های پایه‌ی پژو ۳۰۸، یک سیستم رادیویی دیجیتال DAB همراه با بلوتوث و اتصال‌های USB به صورت استاندارد وجود دارند. در مدل دارای موتور BlueHDi، یک صفحه‌ی نمایش لمسی رنگی همراه با سیستم ناوبری ماهواره‌ای در امر مسیریابی راننده را یاری می‌کند. به لطف طراحی هاچ بک آن، حجم فضای بار این خودرو معادل ۴۱۹ لیتر می‌باشد.

نظر نهایی

برای خریداران آمریکای شمالی، تفکر خودروهای کامپکت دیزلی با تجهیزات خوب هنوز یک امر بیگانه و نا آشنا می‌باشد. نتایج بررسی‌های تخصصی شورولت کروز دیزل ۲۰۱۴ در ایالات متحده‌ی آمریکا خیلی خوب و فوق العاده نبوده‌اند. هزینه‌ها و استهلاک موتورهای دیزلی توربوشارژردار همچنان نظر منتقدان را به خود جلب کرده است. در اروپا، معرفی پژو ۳۰۸ جدید در نمایشگاه‌های خودرو در یک بازار رقابتی تر نشان داده شده است. در این بخش از بازار مملو از اتومبیل‌های کامپکت اروپایی، پژو ۳۰۸ مجهز به موتور دیزلی BlueHDi وظیفه‌ی سنگین ایستادگی کردن در این بخش شلوغ را به خوبی انجام داده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.