مقایسه پرچم‌داران روباز! ب‌ ام‌ و سری ۸ در برابر مرسدس S کلاس

مقایسه پرچم‌داران روباز! ب‌ام‌و سری ۸ در برابر مرسدس S کلاس

با اینکه ب‌ام‌و سری ۸ کانورتیبل جدید کمی کوچک‌تر از مرسدس بنز S کلاس کابریولت است اما شکی وجود ندارد که هر دو خودرو به دنبال جذب خریداران متمول بازار هستند.

البته باید این حقیقت را در نظر گرفت که مرسدس بزرگ‌تر و گران‌تر بوده اما خب ما بعداً درباره قیمت‌ها صحبت خواهیم کرد. فعلاً بیایید درباره‌ی طراحی ظاهری و داخلی صحبت کنیم.

شما می‌توانید ب‌ام‌و را به خاطر سری ۸ جدید تحسین کنید چراکه خودرویی کاملاً اسپورت و ظریف طراحی کرده است. چیزی که سری ۶ کوپه یا کابریو از انجام آن عاجز بوده است.

همه‌چیز با جلوپنجره‌ی کلیوی شکل پهن و چراغ‌های جلوی تیزی آغاز می‌شود که با همراهی کاپوتی عضلانی و سپر جلوی با ابهت تشکیل دهنده‌ی نمای جلوی عصبانی و گیرایی هستند. این خودرو واقعاً خشمگین به نظر می‌رسد.

با نگاه به بخش عقب ظاهری ظریف‌تر را خواهید دید که قطعاً به اندازه‌ی مرسدس شیک است.

ابعاد بزرگ مرسدس S کلاس کابریولت نیز به بهبود طراحی این خودرو کمک کرده است. فاصله بین محوری بیشتر باعث شده طراحی ظاهری کشیده‌ای را ببینیم که حالت روان‌تری را ایجاد کرده است. به همین دلیل است که نسخه‌ دو درب S کلاس متناسب‌تر از نسخه‌های دو درب C کلاس و E کلاس به چشم می‌آید.

خب سؤال اینجاست که تفاوت ابعادی دو خودرو در چه حد است. سری ۸ کانورتیبل طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۵۱/۱۹۰۲/۱۳۴۵ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن ۲۸۲۲ میلی‌متر می‌باشد. از طرف دیگر مرسدس را داریم که ابعاد آن به ترتیب ۵۰۵۱/۱۹۱۳/۱۴۲۸ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۹۴۵ میلی‌متر می‌رسد.

صرف‌نظر از خودرویی که ترجیح می‌دهید، باید بدانید این دو خودرو از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته بسیار پیشرو می‌باشند. S کلاس هنوز هم محبوب‌ترین نام تولیدی لوکس مرسدس بوده درحالی‌که سری ۸ نیز به اندازه‌ی لوکس‌ترین محصولات باواریایی ها یعنی سری ۷ و X7 خودنمایی می‌کند.

اما از آن چیزی که احتمالاً نمی‌توانید فرار کنید حس اشرافیت همیشگی‌ای است که در مرسدس به دست می‌آورید درحالی‌که ب‌ام‌و داشبوردی مدرن‌تر داشته و برخلاف S کلاس تمرکز بیشتری روی راننده نشان می‌دهد.

اگرچه با اطمینان می‌توان گفت اکثر افراد کابین هر دو خودرو را دوست دارند اما از نظر ما خریداران با توجه به علاقه‌ی خود تصمیم خواهند گرفت مخصوصاً اینکه هر دو از نظر فضای کابین و بار مشابه هستند. سری ۸ کانورتیبل و S کلاس کابریو خودروهای فوق‌العاده گران‌بهایی هستند که از پیشرانه‌های قوی، تکنولوژی‌های مدرن و کابین‌هایی باکیفیت سود می‌برند.

نوبت به قیمت می‌رسد. ب‌ام‌و M850i xDrive کانورتیبل در آمریکا بهای پایه‌ی ۱۲۱۴۰۰ دلاری داشته که به این ترتیب ۹۵۰۰ دلار گران‌تر از برادر کوپه خود می‌باشد. S کلاس گران‌تر بوده و قیمت مدل پایه‌ی S560 آن از ۱۳۳۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. همچنین برای خرید مدل S63 باید حداقل ۱۷۹۵۰۰ دلار کنار بگذارید.

خب این هم از مقایسه ی دو نمونه از لوکس‌ترین کانورتیبل های بازار. سخن پایانی اینکه اگر خواهان یک کانورتیبل لوکس ۲+۲ هستید و به غیر از مرسدس به دنبال جایگزینی دلربا و گیرا هستید تنها گزینه‌ی در دسترس ب‌ام‌و سری ۸ خواهد بود. البته تا زمانی که بنتلی کانتیننتال GTC جدید عرضه نشده این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.