مقایسه ویژگی‌های آفرود جی‌ام‌سی هامر الکتریکی و جیپ رانگلر

مقایسه ویژگی‌های آفرود جی‌ام‌سی هامر الکتریکی و جیپ رانگلر

در حال حاضر همه سایت‌های خودرویی درباره جی ام سی هامر الکتریکی جدید صحبت می‌کنند. این خودرو ابعاد بزرگی داشته و اگرچه جی ام سی وزن آن را به‌صورت رسمی اعلام نکرده اما می‌توان گفت که با خودرویی سنگین‌وزن طرف هستیم. البته این خودروساز ویژگی‌های آفرود متعددی را منتشر کرده که شاید با دیدن برخی از آن‌ها سورپرایز شوید!

ما قبلاً می‌دانستیم که هامر الکتریکی جدید می‌تواند تا ۶۱ سانتی‌متر در آب غوطه‌ور شود. سیستم تعلیق بادی این خودرو نیز می‌تواند به‌صورت خودکار یا توسط راننده تغییر ارتفاع دهد. هامر الکتریکی در تنظیمات استاندارد خود زاویه حمله و فرار ۴۱.۵ و ۳۱.۶ درجه‌ای دارد که برای خودرویی با این ابعاد بد نیست. البته در حالت تراین این زوایا به ۴۴.۳ و ۳۳.۷ درجه افزایش می‌یابند که در بخش زاویه حمله بهتر از جیپ رانگلر و حتی نسخه دو درب روبیکان می‌باشد؛ اما صبر کنید هنوز برخی موارد باقی مانده است!

در حالت Extract است که زاویه حمله به ۴۹.۷ و زاویه فرار به ۳۸.۴ درجه می‌رسد. همچنین حداکثر زاویه شکست هامر الکتریکی نیز ۳۲.۲ درجه است. در مقابل باید گفت رانگلر روبیکان زاویه حمله و فرار ۴۴ و ۳۷ درجه‌ای داشته و زاویه شکست آن نیز ۲۷.۸ درجه اعلام شده است. برای آفرودرهای حرفه‌ای شکی وجود ندارد که جی ام سی هامر جدید توانایی‌های زیادی در زمین‌های ناهموار و خشن خواهد داشت. این موضوع مخصوصاً زمانی صحیح خواهد بود که بدانید هامر الکتریکی طول بیش از ۵.۴ متری داشته درحالی‌که طول جیپ دو درب تنها ۴.۲ متر است.

البته نکته‌ای وجود دارد و آن اینکه جی ام سی گفته حالت Extravt در آینده قابل‌دسترسی خواهد بود. این حالت باعث می‌شود ارتفاع سیستم تعلیق برای آفرودهای سنگین افزایش یابد اما هنوز مشخص نیست که این حالت در کدام نسخه‌های هامر عرضه شده و یا اینکه به‌صورت آپشن وجود خواهد داشت. احتمالاً این ویژگی به‌صورت استاندارد در نسخه سفارشی ادیشن ۱ با قیمت ۱۱۲۵۹۵ دلار وجود خواهد داشت.

جی ام سی همچنین تائید کرده هامر الکتریکی از فرمان پذیری تمام چرخ ها سود خواهد برد. در حالت خودکار چرخ های عقب در جهت مخالف چرخ های جلو خواهند چرخید تا در سرعت‌های پایین شعاع گردش بهتری ایجاد شود. این چرخ ها در سرعت‌های بالا همانند چرخ های جلو گردش خواهند داشت تا پایداری خودرو بهبود یابد.

البته حدس می‌زنیم ویژگی گردش چرخ های عقب در جهت مخالف برای رانندگان هامر بسیار مفید باشد زیرا باعث کاهش مناسب شعاع چرخش خواهد شد.

فروش نسخه پرچم‌دار ادیشن ۱ قرار است از پاییز سال ۲۰۲۱ شروع شود هرچند نسخه پایه ۷۹۹۹۵ دلاری هامر الکتریکی جدید تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.