مقایسه فروش جنرال موتورز و فورد در چین

مقایسه فروش جنرال موتورز و فورد در چین

بازار خودروی چین تأثیر زیادی روی صنعت خودرو دارد. تسلا سال پیش عملکرد درخشانی در این بازار بر جای گذاشت و رشد فروش دو برابری را تجربه کرد. این در حالی است که بازار چین به‌طور سنتی بین خودروسازان آلمانی تقسیم شده است. خودروهای برجسته و پر زرق و برقی همچون ب‌ام‌و سری ۷ کنونی طرفداران زیادی بین چینی‌های ثروتمند دارند اما برخی تغییرات در این بازار رخ داده و فورد و جنرال موتورز هم توانسته‌اند موفقیت‌هایی را کسب کنند. البته برخلاف بازار آمریکا، جنرال موتورز در چین کاملاً بر فورد غلبه کرده است.

هر دو خودروساز در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ رشد فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. فورد در این بازه زمانی ۱۵۳,۸۲۲ دستگاه خودرو به چینی‌ها فروخته که رشد ۷۳.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. جنرال موتورز هم بیش از ۷۸۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده که حاکی از رشد ۶۹ درصدی است. واضح است که جنرال موتورز از جوینت ونچرهای گوناگون خود در چین استفاده حداکثری را می‌برد. علاوه بر این شرکت‌هایی همچون بائوجون فروش کلی جنرال موتورز را بالا می‌برند.

در کل بیش از ۲۲۴ هزار دستگاه بیوک در چین فروخته شده است. سدان بیوک لاکراس که دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود به فروش ۱۳ هزار دستگاهی دست یافته است. کادیلاک با فروش بیش از ۵۷ هزار دستگاهی رکورد جدیدی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بر جای گذاشته است.

شاید فروش فورد در چین کمتر از جنرال موتورز باشد اما حداقل نشان می‌دهد این خودروساز در جهت درستی حرکت می‌کند. بیش از ۳۴ هزار شاسی‌بلند فورد در سه‌ماهه اول امسال در چین به فروش رفته‌اند که بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. فورد اسکیپ به تنهایی فروش حدود ۸۴۰۰ دستگاهی داشته است. محصولات لوکس لینکلن نیز رشد فروش ۲۱۷ درصدی را نسبت به سه‌ماهه ابتدایی ۲۰۲۰ ثبت کرده‌اند و خودروهایی همچون آویاتور و کورسیر در بین چینی‌ها محبوب بوده‌اند. این دو شاسی‌بلند سه‌چهارم کل فروش لینکلن در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند. این چهارمین سال پیاپی است که فورد رشد فروش خود در چین را جشن می‌گیرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.