مقایسه شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی در دنیای واقعی و روی کاغذ!

مقایسه شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی در دنیای واقعی و روی کاغذ!

CarWow تعداد ۶ نمونه از جدیدترین خودروهای الکتریکی بازار را دور هم جمع کرده و هدف از این کار هم مقایسه شعاع حرکتی آن‌ها در دنیای واقعی با ادعاهای خودروسازان بوده است.

یکی از بزرگ‌ترین موضوعات درباره خودروهای الکتریکی محدوده حرکتی آن‌هاست که می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی حتی بین مؤسسات آزمایشگاهی مختلف همچون WLTP یا EPA داشته باشد.

دمای هوا یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای باتری خودروهای الکتریکی بوده و قانون کلی این است که هرچقدر هوا سردتر باشد تأثیر بیشتری روی برد خودروی الکتریکی وجود خواهد داشت؛ و از آنجایی که زمان تست یاد شده فصل زمستان بوده بنابراین انتظار می‌رود هیچ خودرویی در این مقایسه نتواند به برد ادعایی سازنده دست پیدا کند.

خودروهایی که در این تست حاضرند عبارت‌اند از نیسان لیف، کیا نیرو الکتریکی، آئودی E-Tron، جگوار آی پیس، مرسدس EQC و تسلا مدل ۳ برد بلند. تمامی خودروها در بزرگراه و با استفاده از کروز کنترلی که روی سرعت مجاز تنظیم شده حرکت کرده‌اند و سیستم‌های تهویه آن‌ها نیز یک دمای مشخص داشته تا شرایط همه در شبیه‌ترین حالت ممکن باشد.

CarWow جدای از اینکه برد الکتریکی واقعی این خودروها را تخمین زده به دنبال فهمیدن این بوده که اگر ظرفیت باتری به صفر برسد چه اتفاقی خواهد افتاد. البته زمانی که شارژ باقی مانده به کمترین میزان ممکن رسیده هر راننده برای پیشگیری از در راه ماندن به نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ مراجعه کرده است.

خب بیایید مرسدس EQC را بررسی کنیم که توانسته ۳۱۲ کیلومتر را پوشش دهد که در واقع ۷۵ درصد برد ادعایی سازنده است. خودروی بعدی آئودی E-Tron بوده که توانسته ۳۳۱ کیلومتر را حرکت کند و ۸۱ درصد از گفته‌های ارباب حلقه‌ها را به واقعیت بدل نماید. برد ۳۳۴ کیلومتری نیسان لیف هم ۸۷ درصد با گفته‌های این خودروساز ژاپنی همخوانی دارد.

جگوار آی پیس با باتری پر خود مسافت ۳۵۹ کیلومتری را طی کرده (۷۶ درصد برد ادعایی جگوار) درحالی‌که شعاع حرکتی کیا نیرو الکتریکی برابر با ۴۱۰ کیلومتر بوده و بنابراین این خودرو توانسته به ۹۰ درصد برد ادعایی دست یابد؛ اما برنده این تست تسلا مدل ۳ بوده که مسافت ۴۳۴ کیلومتری را طی کرده و به ۷۸ درصد از برد ادعایی خود دست یافته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.