مقایسه شتاب و سرعت کیا استینگر GT با مرسدس-ای‌ ام‌ جی C43

مقایسه شتاب و سرعت کیا استینگر GT با مرسدس-ای‌ام‌جی C43

هیچ کسی در سال ۲۰۱۸ فکر نمی‌کند که کیا استینگر GT و مرسدس-ای‌ام‌جی C43 وجه اشتراکی داشته باشند؛ اما خب اگرچه این دو برند رقیب مستقیمی نیستند اما کیا از رویارویی با برندهای سطح بالا ترسی ندارد. به نظر می‌رسد استینگر GT نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ویدئوی جدید منتشر شده توسط AutoTopNL این دو خودرو در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند تا یک جنگ شتابی برگزار کنند و البته نتیجه به دست آمده نیز سورپرایز کننده است.

هر دو خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر بای توربو هستند. پیشرانه ۳.۳ لیتری استینگر قدرت ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که C43 از پیشرانه ۳ لیتری با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۲۱ نیوتون متری سود می‌برد. تنها تفاوت قابل‌توجه این است که استینگر حاضر در تصویر شاید به سیستم چهار چرخ محرک مجهز نباشد درحالی‌که این سیستم به‌صورت استاندارد روی AMG C43 نصب شده است.

دیگر تفاوت بین دو خودرو قیمت آن‌هاست. استینگر GT در نسخه دیفرانسیل عقب قیمت پایه ۳۸۳۵۰ دلاری دارد و با سفارش سیستم چهار چرخ محرک قیمت آن به حدود ۴۱ هزار دلار می‌رسد. بدین ترتیب این خودروی اسپورت کره‌ای ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر از مرسدس است. البته با سفارش آپشن ها قیمت استینگر GT به بیش از ۵۰ هزار دلار هم می‌رسد.

در ویدئو می‌توانیم پشت آمپرها هر دو خودرو را در زمان تست شتاب و رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ببینیم. C43 سریع‌تر است اما فاصله آن با استینگر زیاد نیست. در این مسابقه مرسدس حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت جلوتر از استینگر GT نشان می‌دهد. در برخی ثانیه‌های ویدئو می‌بینیم که فاصله دو خودرو به حد ۲ تا ۳ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. این فاصله قابل‌توجهی بین دو خودرو نیست.

اگر از نظر پرفورمنس دو خودرو را نگاه کنید تمایز مرسدس و کیا سخت خواهد بود. بله برند AMG قطعاً پرستیژ بالاتری نسبت به کیا دارد و همچنین قیمت بیشتر آن با تجهیزات استاندارد بیشتر همراه است. البته اگر به دنبال پرفورمنس و قیمت کمتر باشید نادیده گرفتن استینگر GT بسیار سخت خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.