مقایسه شانه به شانه نسل جدید و قدیم پژو ۵۰۸

مقایسه شانه به شانه نسل جدید و قدیم پژو ۵۰۸

تنها چند ساعت از معرفی نسل جدید پژو ۵۰۸ می‌گذرد و ما هم طبق عادت همیشگی این خودرو را با نسل قبلی که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ معرفی شده مقایسه خواهیم کرد.

نسل قبلی پژو ۵۰۸ که جایگزین مدل‌های ۴۰۷ و ۶۰۷ شد از سال ۲۰۱۱ عرضه و در سال ۲۰۱۴ نیز فیس لیفت شد. به‌روزرسانی‌های این خودرو شامل بازنگری در جلو و عقب و همچنین پیشرانه‌ها بود. در این مقایسه ما نسخه به‌روز شده اخیر را در مقابل دومین نسل قرار داده‌ایم. جدیدترین نسل ۵۰۸ چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حاضر شده و از اواخر سال نیز وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

  • نمای جلو

با نگاه به نمای جلوی نسل جدید ۵۰۸ بهتر می‌توان از مد افتادگی نسل قبلی را درک کرد. پژو شاخصه‌های پررنگ کانسپت های اخیر خود به خصوص Instinct را در این خودرو بکار برده که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های LED متمایز اشاره کرد.

پژو می‌گوید نسل جدید ۵۰۸ تخت‌تر بوده و خطوط کمتری دارد. جلوپنجره نیز ما را به یاد برخی از محصولات مرسدس می‌اندازد.

  • پروفایل جانبی

با علاقه بیشتر به سواری اسپورت تر و استفاده از پلتفرم جدید EMP2، پژو ابعاد نسل جدید سدان خود را به‌طور کامل تغییر داده است. ۵۰۸ جدید ۸۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از قبل بوده (طول ۴.۷۵ متری) و ۶۰ میلی‌متر نیز کم ارتفاع‌تر (ارتفاع ۱.۴ متری) است اما پهنای خودرو با افزایش ۲۰ میلی‌متری به ۱.۸۴ متر رسیده است؛ و برای افزایش جذابیت بصری، ۵۰۸ جدید با رینگ‌هایی ۱۹ اینچی نیز عرضه می‌شود.

  • نمای عقب

در بخش عقب می‌توان تأثیر قابل‌توجه کانسپت های Instinct و Exalt را دید. وجود نوار مشکی باعث ارتباط چراغ‌های عقب و تأکید بیشتر بر پهنای این خودرو می‌باشد. چراغ‌های LED این بخش نیز ما را به یاد پنجه شیر انداخته و مشابه نمونه‌های بکار رفته در ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ می‌باشد.

  • کابین

کابین ۵۰۸ جدید به i-Cockpit مشهور پژو مجهز است که دو حالت دارد: یا از فرمان کوچک و پشت آمپرهای آن خوشتان خواهد آمد و یا اینکه از آن متنفر خواهید شد؛ اما پژو تلاش زیادی برای بهبود تنظیمات این سیستم در طول سالیان گذشته داشته است. i-Cockpit این خودروساز هم‌اکنون در تمامی محصولات از ۲۰۸ گرفته تا ۵۰۰۸ بکار می‌رود.

۵۰۸ جدید نیز همسو با رویه‌های کنونی صنعت خودرو تلاش داشته از دکمه‌های فراوان دوری کند و به همین خاطر شاهد صفحات لمسی هستیم. پشت فرمان صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی و در میانه داشبورد نیز صفحه لمسی ۱۰ اینچی نصب ‌شده است.

متریال بکار رفته در کابین بسیار بهتر از نسل قبلی بوده و همه متفق‌القول هستند که نسل جدید ۵۰۸ لوکس‌تر بوده و گزینه‌های چرم و چوب در دسترس این کمپانی بسیار احساس‌برانگیز است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.