مقایسه شانه‌به‌شانه نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و سری ۴

مقایسه شانه‌به‌شانه نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و سری ۴

همان‌گونه که انتظار می‌رفت ب‌ام‌و سری ۴ جدید کاملاً جنجالی ظاهر شد و بیشترین الهام را از کانسپت ۴ سال پیش گرفت. به این ترتیب شاهد جلوپنجره‌ای برجسته هستیم که شاید همه‌چیز را تحت تأثیر خود قرار داده باشد اما نباید از سایر عناصر طراحی این خودرو و همچنین کابین آن غافل شد. این خودرو در برخی بخش‌ها همچون کابین کاملاً از سری ۳ سدان الهام گرفته است.

واضح‌ترین تغییر سری ۴ جدید در جلو رخ داده است. جلوپنجره کانسپت ۴ تقریباً بدون تغییر روی این خودرو جا خوش کرده و البته پلاک نیز در میانه آن قرار می‌گیرد. همچنین دیگر خبری از جلوپنجره جداگانه ب‌ام‌و نیست و جلوپنجره کلیوی شکل دوبل این برند تبدیل به یک قطعه شده است.

ب‌ام‌و علاوه بر جلوپنجره بزرگ یاد شده ورودی‌های هوای بزرگ‌تری را در نظر گرفته و مه شکن‌ها نیز با چراغ‌های LED نازک‌تر یکپارچه شده است.

وقتی از پروفایل جانبی به سری ۴ جدید نگاه کنیم آن را جذاب‌تر از نسل پیشین خواهیم یافت اما برخی سورپرایزها نیز وجود دارد. ورودی هوای روی گلگیر هم‌اکنون به عقب‌ رفته و ما را به یاد اولین نسل Z4 می‌اندازد. خط شانه برجسته مدل F32 نیز جای خود را به خطوطی داده که بی‌شباهت به خطوط جانبی فورد موستانگ و اینفینیتی Q60 نیست. آنچه باعث ارتباط بصری سری ۴ جدید با نسل پیشین می‌شود شیشه سه‌چهارم عقب است که شبیه مدل قبلی می‌باشد. سری ۴ اولین محصول تولیدی بیمر از زمان Z3 کوپه است که فاقد عنصر طراحی Hofmeister kink برند است.

نمای عقب سری ۴ جدید بسیار خوب شکل گرفته و چراغ‌های عقب LED مشابه چراغ‌های جلوست. خودرویی که در تصاویر دیده می‌شود از سپر عقب عضلانی با عناصر ورودی هوای عمودی در کناره‌ها و دیفیوزری بزرگ سود می‌برد.

اما کابین سری ۴ جدید نیز فضایی دوست‌داشتنی دارد. درحالی‌که نسل پیشین این خودرو دارای طراحی کنسول مرکزی خاصی بود و از تریم افقی استفاده کرده بود، کابین نسل جدید طراحی جامع‌تری دارد. ما مخصوصاً طراحی کنسول مرکزی را دوست داریم که با شیب مناسبی به داشبورد رسیده است. ورودی‌های هوا و صفحه‌نمایش نیز بسیار بهتر در این طراحی ادغام‌ شده‌اند.

در کل طراحی سری ۴ جدید نسبتاً منسجم بوده اما نظرات بسیار متفاوتی درباره طراحی آن وجود دارد. برخی افراد شجاعت ب‌ام‌و در طراحی سری ۴ جدید را تحسین کرده و برخی نیز جلوپنجره آن را دوست ندارند. اگرچه نظرات فضای مجازی درباره جلوپنجره اکثراً منفی بوده اما خریداران استقبال خوبی از این قطعه بزرگ در سری ۷، X7 و کانسپت های دیگر ب‌ام‌و داشته‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.