مقایسه سیب و پرتقال! ب‌ام‌و M2 کامپتیشن در برابر هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ R

یک‌بار دیگر با درگی جالب‌توجه در خدمت شما عزیزان هستیم اما خب باید صادقانه گفت این دو خودرو رابطه‌ی چندانی باهم ندارند. این بار ب‌ام‌و M2 کامپتیشن در برابر هوندا سیویک تایپ R قرار گرفته است.

هم اکنون همه‌ی ما می‌دانیم که تایپ R خودروی سریعی است. در واقع این خودرو با رکورد ۷ دقیقه و ۴۳.۸ ثانیه عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهنم سبز را به عنوان اختصاص داده و البته در چند پیست مشهور دیگر هم همین عنوان را در اختیار دارد. یکی از خودروهایی که سیویک تایپ R توانسته در نوربرگ رینگ شکستش دهد ب‌ام‌و M2 کامپتیشن با رکورد ۷ دقیقه و ۵۲.۳۶ ثانیه می‌باشد.

البته این یک مسابقه درگ است. سیویک تایپ R صرف‌نظر از انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌های جلو، خودرویی پرفورمنس بوده و عملکرد درخوری دارد؛ اما M2 کامپتیشن در مسابقه‌ی درگ مزیت قابل‌توجهی نسبت به هاچبک داغ ژاپنی‌ها دارد. برای فهم بهتر تفاوت‌های دو خودرو ابتدا نگاهی به برگه مشخصات فنی آن‌ها می‌اندازیم.

سیویک تایپ R نیروی خود را از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۱۶ اسب بخار می‌گیرد. البته این قدرت برای بازارهای آسیایی و اروپایی بوده و تایپ R بازار آمریکا قدرت ۳۰۶ اسبی دارد.

اما ب‌ام‌و M2 کامپتیشن به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو که با کد S55B30T0 شناخته می‌شود مجهز بوده و قدرت ۴۰۵ اسب بخاری دارد.

از نظر قدرت پیشرانه شاهد برتری محسوس ب‌ام‌و نسبت به هوندا هستیم اما خب هاچبک ژاپنی‌ها کمی سبک‌تر از بیمر می‌باشد. آیا این وزن کمتر می‌تواند باعث برتری هوندا شود؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.