مقایسه دینامیک سواری تسلا مدل Y و هیوندای آیونیک ۵

مقایسه دینامیک سواری تسلا مدل Y و هیوندای آیونیک ۵

یکی از کانال‌های یوتیوب فعال در زمینه بررسی خودروها قبلاً اقدام به تست تسلا مدل Y و مقایسه آن با پولستار ۲، کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ کرده است. او چند هفته پیش نیز مدت‌زمان نسبتاً زیادی را صرف بررسی هیوندای آیونیک ۵ کرد و مدعی شد این خودرو تقریباً یک خودروی الکتریکی بی‌نقص است. حالا مجری این کانال با انتشار ویدئوی دیگری اقدام به مقایسه دینامیک سواری تسلا مدل Y و هیوندای آیونیک ۵ کرده است که ما نیز آن را پوشش می‌دهیم.

مجری می‌گوید هدف از انتشار این ویدئو مقایسه دقیق سواری هیوندای چهار چرخ محرک با دینامیک سواری تسلا مدل Y برد بلند بوده است. او مدت زیادی را با هر دو خودرو سپری کرده و بنابراین نظرات خوبی درباره آن‌ها دارد. بهترین بخش مقایسه نیز استفاده از چندین حالت رانندگی در بخش‌های یکسان از جاده‌ها و در شرایط مشابه بوده و بنابراین می‌توانیم این مقایسه را ملموس‌تر داشته باشیم. قبل از آنکه به ویدئو نگاه کنید باید برخی نکات را ذکر کنیم. اول اینکه تسلا مدل Y و هیوندای آیونیک ۵ در کلاس‌های متفاوتی قرار دارند و قیمتشان نیز بسیار متفاوت است. بهای مدل Y از ۶۵۹۹۰ دلار شروع می‌شود و البته هیوندای را نیز می‌توانید با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار خریداری کند. مشوق فدرال ۷۵۰۰ دلاری کنونی شامل هیوندای می‌شود اما تسلا از آن بی‌بهره است هرچند این موضوع به زودی عوض خواهد شد.

برای اینکه دو کراس اوور موردبحث مقایسه خوبی داشته باشند باید بجای نسخه پایه آیونیک ۵ مدل SE با قیمت ۴۴ هزار دلار را انتخاب کنید که در این حالت شعاع حرکتی خودرو حدود ۴۸۸ کیلومتر خواهد بود. البته شعاع حرکتی تخمینی تسلا مدل Y نیز حدود ۵۳۱ کیلومتر اعلام شده است. برای مقایسه دقیق‌تر باید نسخه دوموتوره و چهار چرخ محرک هیوندای آیونیک ۵ را انتخاب کرد که ۳۵۰۰ دلار دیگر بر قیمت این خودرو می‌افزاید و البته شعاع حرکتی آن با کاهش محسوس به ۴۰۵ کیلومتر می‌رسد.

درهرصورت ما درباره یک خودروی الکتریکی زیر ۵۰ هزار دلاری صحبت می‌کنیم که رقیبش قیمت ۷۰ هزار دلاری دارد. البته تسلای گران‌تر شعاع حرکتی بیشتر و مشخصات فنی بهتری دارد. در روی کاغذ تسلا مدل Y می‌تواند ظرف ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و با پرداخت ۴ هزار دلار دیگر شما می‌توانید مالک نسخه پرفورمنس شوید که زمان یاد شده به ۳.۵ ثانیه کاهش می‌یابد. این خودروی کره ای مجهز به سیستم چهار چرخ محرک صفر تا ۹۶ حدود ۵.۲ ثانیه‌ای خواهد داشت. حالا اکثر جزئیات مهم درباره این دو خودرو را می‌دانیم و نوبت به بررسی سواری دو خودرو در دنیای واقعی می‌رسد. هر دو خودرو از نظر دینامیک سواری کاملاً احساس‌برانگیز هستند اما از آنجایی که سواری و هندلینگ یک خودرو موضوعی کاملاً شخصی و مطابق ذائقه مالک خواهد بود بنابراین یکی از این خودروها احتمالاً سواری بهتری نسبت به دیگری خواهد داشت. شما درباره هیوندای آیونیک ۵ چه نظری دارید؟ آیا یک جایگزین قابل‌اعتنا برای محصول محبوب تسلا است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.