مقایسه تصویری ب‌ ام‌ و X7 و مرسدس بنز GLS کلاس

مقایسه تصویری ب‌ام‌و X7 و مرسدس بنز GLS کلاس

ب‌ام‌و X7 اولین شاسی‌بلند تاریخ این شرکت در کلاس شاسی بلندهای لوکس فول سایز است. این کلاس سال‌هاست در تسلط خودروهایی همچون رنجروور و مرسدس بنز GLS کلاس می‌باشد. احتمالاً مرسدس بنز همچون همیشه رقیب اصلی ب‌ام‌و X7 خواهد بود. شاید حتی بتوان گفت ب‌ام‌و با تولید این شاسی‌بلند بزرگ تنها به جنگ GLS کلاس رفته است. خب ببینیم این دو خودروی آلمانی چگونه با یکدیگر دست‌به‌یقه می‌شوند.

نسل جدید GLS کلاس در راه بوده و نسل فعلی این خودرو کاملاً قدیمی است. البته GLS جدید فعلاً رونمایی نشده بنابراین مجبوریم این دو را در همین حالتی که هستند مقایسه کنیم.

واضح است که در نمای جلو ب‌ام‌و X7 بسیار خشن‌تر می‌باشد. جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بسیار بزرگ این خودرو سرراست بوده و کل نمای جلو را تحت تأثیر خود قرار داده است. در مقابل مرسدس GLS را داریم که نرم و روان‌تر و شاید کمی زیباتر باشد حتی با اینکه به روش خود مرسدس خودروی باابهت و خشنی می‌باشد. در این بخش مرسدس بنز برنده است. X7 واقعاً جذاب‌تر از آن چیزی هست که تصور می‌کردیم اما نمای جلوی آن خیلی با انتظارات بالای ما همخوانی ندارد.

در پروفایل جانبی خصیصه‌های خاص ب‌ام‌و نمایان است. البته در این بخش هر دو خودرو تقریباً مشابه هم بوده و کاملاً شبیه هم می‌باشند؛ اما به نظر ما X7 تناسبات بهتری داشته و جذاب‌تر است. در این بخش باید به ستون D مرسدس اشاره کنیم که خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد. این حقیقت که شما همیشه فاصله‌ای کوچک بین تریم بخش بالایی و پایانی ستون D می‌بینید کمی ارزان‌قیمت نشان می‌دهد. همچنین شکل ستون D مرسدس GLS نیز کمی عجیب فرم گرفته است.

اگرچه ب‌ام‌و X7 زیباترین خودروی کلاس خود نیست اما جذاب و بالغ است. این خودرو از نمای جانبی قدبلند و قوی به نظر رسیده و درعین‌حال ظریف و باوقار است. X7 از خطوط کاراکتر مناسب و جذاب استفاده کرده و از شلوغ‌کاری نیز دوری کرده است. در این بخش ب‌ام‌و برنده می‌شود.

در نمای عقب هم مرسدس کمی ناپخته دیده می‌شود. این بخش خودرو ظاهر بدی ندارد اما به نظر می‌رسد طراحان مرسدس نتوانسته‌اند تصمیمی کامل درباره آنچه از بخش عقب GLS می‌خواهند بگیرند. این در حالی است که نمای عقب X7 بسیار تر و تمیز و یکدست است. چراغ‌های عقب و تریم نواری این خودرو شبیه آن چیزی است که در نسل فعلی سری ۷ بکار رفته اما این تنظیمات در برادر قدبلند بهتر به نظر می‌رسد. بخش عقب GLS ظاهر بدی ندارد اما به اندازه‌ی X7 جذاب نبوده بنابراین بیمر برنده است.

تصمیم‌گیری درباره داخل کابین این دو خودرو به سلیقه شخصی مربوط می‌شود. هر دو خودرو کابین بسیار زیبایی داشته و انتخاب برنده سخت است زیرا فاصله زمانی زیادی بین هر دو دیده می‌شود. ب‌ام‌و X7 بسیار جدیدتر بوده بنابراین انتخاب آن به عنوان خودروی برتر در بخش داخلی منصفانه نخواهد بود. با این وجود شاهد کابینی در مرسدس هستیم که از صفحات نمایش زیادی استفاده نمی‌کند. در طرف مقابل طراحی X7 یکدست‌تر بوده و نمای مدرن و دکمه‌های کمتری دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.