مقایسه آلایندگی کلی تویوتا راو ۴ پرایم و تسلا مدل Y

مقایسه آلایندگی کلی تویوتا راو ۴ پرایم و تسلا مدل Y

شاسی‌بلند تویوتا راو ۴ پرایم پلاگین هیبریدی بازخوردهای خوبی را از سوی نشریات دریافت کرده است؛ اما آیا قوای محرکه این خودرو سبزتر از قوای محرکه یک خودروی الکتریکی است؟ هنوز نه اما فاصله بسیار کمی بین این دو وجود دارد.

کانال Engineering Explained تصمیم گرفته میزان آلایندگی کلی راو ۴ پرایم را با میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن کلی تسلا مقایسه کند. این سؤالی است که پاسخ بسیار سختی دارد اما جیسون فنسک مجری برنامه به دنبال بررسی این موضوع بوده است.

همان‌گونه که انتظار دارید پاسخ این سؤال تقریباً به یک فاکتور بستگی دارد و آن‌هم باتری است.

اگرچه پیشرانه‌های الکتریکی راندمان بالایی دارند اما تولید باتری‌ها می‌تواند راندمان را پایین آورد. به خاطر استفاده از متریال متنوع و کمیاب بکار رفته، باتری‌ها می‌توانند از نظر آلایندگی کربنی نقش قابل‌توجهی داشته باشند؛ و اینجاست که راو ۴ در بدو امر جلو می‌افتد.

باتری تسلا حدود ۴ برابر بزرگ‌تر از باتری راو ۴ است و بنابراین تولید آن آلایندگی بیشتری به همراه دارد. خوشبختانه تسلا با تولید آلایندگی کمتر در طول عمر خود این موضوع را جبران می‌کند.

نکته دیگر اینکه اگرچه برق رایگان نیست اما خب بنزین هم همین وضعیت را دارد. ورای آلایندگی‌هایی که یک پیشرانه درون‌سوز تولید می‌کند، تولید بنزین نیز با آلاینده‌هایی همراه است. به همین خاطر تسلا میزان دی‌اکسید کربن کمتری را نسبت به یک خودروی درون‌سوز تولید می‌کند.

اما راو ۴ پرایم هم ویژگی‌های مثبتی دارد. به لطف برد الکتریکی ۶۸ کیلومتری که مسافت مناسبی را پوشش می‌دهد این شاسی‌بلند شاید بیشتر مواقع نیازی به استفاده از بنزین نداشته باشد؛ بنابراین این خودرو تقریباً بهترین‌های هر دو جهان را ارائه می‌کند.

نهایتاً باید گفت آلایندگی راو ۴ بیشتر از تسلا مدل Y یا مدل ۳ است. در بازه زمانی ۱۰ ساله تویوتا راو ۴ حدود ۸ تن دی‌اکسید کربن بیشتری نسبت به تسلا مدل ۳ تولید می‌کند. از طرف دیگر شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی تویوتا حدود ۲۵ تن دی‌اکسید کربن کمتری نسبت به یک خودروی درون‌سوز سنتی تولید می‌کند که واقعاً احساس‌برانگیز است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.