مقایسهٔ کیا K5 با پرفروش‌ترین رقبای این کلاس

مقایسهٔ کیا K5 با پرفروش‌ترین رقبای این کلاس

سدان میان سایز کیا اپتیما هیچ‌گاه نتوانسته در بازار ایالات‌متحده در میزان فروش حتی به سه سدان پرفروش این کلاس یعنی تویوتا کمری، هوندا آکورد و نیسان آلتیما نزدیک شود به‌گونه‌ای که سال گذشته فروش کمری در این کشور سه برابر فروش اپتیما بود. حال اما اپتیما کنار رفته و سدان جدید K5 به‌عنوان نمایندهٔ جدید کیا در بخش سدان‌های میان سایز غیر لوکس وارد میدان شده است. البته بازهم بسیار بعید است که لیست پرفروش‌ترین سدان‌های میان سایز بازار آمریکا تغییر کند زیرا در سال ۲۰۱۹ تویوتا کمری با فروش ۳۳۶,۹۷۸ دستگاه، هوندا آکورد با فروش ۲۶۷,۵۶۷ دستگاه و نیسان آلتیما با فروش ۲۰۹,۱۸۳ دستگاه بسیار از بقیه جلوتر بوده‌اند؛ اما این بدان معنا نیست که خریداران این کلاس، توجهی به کیا K5 نخواهند داشت. پس در این مطلب سدان جدید کیا را با پرفروش‌ترین خودروهای این کلاس مقایسه می‌کنیم.

 

کیا K5

کیا در قیمت‌گذاری K5 بسیار محتاطانه عمل کرده است زیرا این سدان جدید با قیمت پایهٔ ۲۴,۴۵۵ دلار تنها ۱۰۰ دلار از اپتیما گران‌تر شده است. البته قیمت پایهٔ کمری، آلتیما و آکورد هم از حدود ۲۴ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین از این لحاظ کیا هم دقیقاً هم‌سطح رقبای ژاپنی است. K5 در ابتدا در چهار تیپ LX، LXS، GT-Line و EX به بازار عرضه می‌شود و بعداً نسخهٔ بالا ردهٔ GT هم ارائه خواهد شد. هر چهار تیپ مذکور با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ارائه می‌شوند که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. مدل GT اما به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که به همراه گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه، خودرو را ظرف تنها ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

طول۴,۹۰۵ میلی‌متر
عرض۱,۸۶۰ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۴۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۸۵۰ میلی‌متر
قیمت پایه۲۴,۴۵۵ دلار

 

تویوتا کمری

محبوبیت کمری بدون شک غیرقابل‌انکار است و نسل کنونی آن حتی در سطح جهان هم توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. این سدان محبوب ژاپنی در ایالات‌متحده با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۲۰۳ اسب بخاری، ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی ۳۰۱ اسب بخاری و ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی ۲۰۸ اسب بخاری عرضه می‌شود. در بین این موتورها، نمونهٔ شش سیلندر بهترین گزینه برای مقابله با موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ کیا است زیرا این موتور کمری را ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در بخش طراحی هم هرچند قطعاً K5 استایل اسپرتی دارد اما کمری از طراحی زیباتری برخوردار است و از نسل‌های قبلی خود پویاتر به نظر می‌رسد.

طول۴,۸۸۰ میلی‌متر
عرض۱,۸۴۰ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۵۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۸۲۰ میلی‌متر
قیمت پایه۲۴,۴۲۵ دلار

 

هوندا آکورد

اعتبار آکورد در بین سدان‌های میان سایز اگر بیشتر از کمری نباشد کمتر نیست. خوشبختانه نسل کنونی این ماشین هرچند در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما حتی با استانداردهای سال ۲۰۲۰ هم ظاهر مدرنی دارد. هوندا هم برای آکورد سه پیشرانهٔ مختلف را ارائه می‌کند که شامل ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت، ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی با ۲۱۲ اسب بخار قدرت می‌شود. از نظر ابعاد، آکورد با ۱,۸۶۲ میلی‌متر عرض، عریض‌ترین خودروی این جمع است اما طول و ارتفاع تقریباً یکسانی با کمری و آلتیما دارد درحالی‌که K5 کشیده‌ترین خودروی گروه است.

طول۴,۸۸۲ میلی‌متر
عرض۱,۸۶۲ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۵۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۸۳۰ میلی‌متر
قیمت پایه۲۴,۰۲۰ دلار

 

نیسان آلتیما

نیسان در سال ۲۰۱۸ نسل ششم آلتیما را معرفی کرد تا در بخش سدان‌های میان سایز به جنگ هم‌وطنان خود برود. این ماشین با دو موتور مختلف ارائه می‌شود که اولی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و دومی ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۴۸ اسب بخار قدرت است. هرچند برای آلتیما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود دارد اما برای انتقال نیروی موتورهای آن هیچ گیربکس دیگری غیر از یک نمونهٔ CVT وجود ندارد. این در حالی است که به‌عنوان‌مثال، برای آکورد گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم ارائه می‌شود. البته شاید این چیزی نباشد که خریداران سدان‌های میان سایز بخواهند اما اگر بنا به انتخاب بین گیربکس CVT آلتیما و هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ K5 و در نسخهٔ GT باشد، احتمالاً دومی گزینهٔ بهتری است.

طول۴,۹۰۱ میلی‌متر
عرض۱,۸۵۰ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۴۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۸۲۵ میلی‌متر
قیمت پایه۲۴,۱۰۰ دلار

 

با توجه به مواردی که بیان شد، شما از بین این چهار سدان میان سایز خانوادگی کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

Take Our Poll

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.