مقایسهٔ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ با ب‌ام‌و M5 و مرسدس E63

مقایسهٔ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ با ب‌ام‌و M5 و مرسدس E63

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ جدید آخرین مدل V بنزینی محسوب می‌شود اما با برخورداری از قدرت فراوان و گیربکس دستی استاندارد، خداحافظی باشکوهی با پیشرانهٔ درون‌سوز خواهد داشت. بلک‌وینگ جدید با یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ که ۶۷۰ اسب بخار قدرت از آن بیرون می‌آید، انتخاب جذابی در برابر سوپرسدان‌های مرسدس و ب‌ام‌و محسوب می‌شود. کادیلاک در این خودرو ترکیبی عالی از تجمل و فرمول پرقدرت ماسل کارهای آمریکایی را ارائه کرده و به همین دلیل بد نیست ببینیم در برابر رقبای اصلی خود یعنی ب‌ام‌و M5 و مرسدس E63 AMG چگونه خواهد بود.

قوای محرکه

زیر کاپوت کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آشنای جنرال موتورز قرار گرفته که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما امکان سفارش یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم وجود دارد. رقبای آلمانی اما هردو از موتورهای V8 توئین توربو استفاده می‌کنند که حجم این موتور در مرسدس ۴ لیتر و در ب‌ام‌و ۴.۴ لیتر است. در نسخهٔ پایهٔ E63، پیشرانهٔ مرسدس ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما نسخهٔ اصلی، مدل E63 S با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری ب‌ام‌و نیز در M5 پایه ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما نسخهٔ کامپتیشن کمی قوی‌تر بوده و ۶۲۵ اسب بخار قدرت را زیر کاپوت خود پنهان کرده است. ب‌ام‌و همچنین به‌تازگی مدل M5 CS را هم با ۶۳۵ اسب بخار قدرت معرفی کرده اما گشتاور آن تغییری نکرده و همچنان همان ۷۵۰ نیوتن متر است. نیروی پیشرانهٔ M5 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود درحالی‌که در مرسدس این کار توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. در این سدان‌های آلمانی برخلاف کادیلاک خبری از گیربکس دستی نیست.

شتاب

کادیلاک می‌گوید CT5-V بلک‌وینگ در صورت تجهیز به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی، ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است سدان قبلی CTS-V در آزمایش کارانددرایور شتاب ۳.۵ ثانیه را به ثبت رساند که این یعنی CT5-V در آزمایش‌های واقعی قطعاً سریع‌تر از عدد اعلامی کادیلاک خواهد بود. همین موضوع در مورد سدان‌های آلمانی هم صادق است زیرا هم مرسدس و هم ب‌ام‌و برای E63 و M5 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۳ ثانیه را اعلام کرده‌اند اما این سوپرسدان‌ها در آزمایش‌ها بسیار سریع‌تر بوده و هردو شتاب ۲.۹ ثانیه‌ای را در کارنامهٔ خود دارند؛ بنابراین، CT5-V محرک عقب هرچقدر هم که سریع‌تر از عدد اعلامی کادیلاک باشد بازهم نخواهد توانست در شتاب به رقبای ژرمن خود برسد.

شاسی، تعلیق، ترمز

CT5-V بلک‌وینگ به جدیدترین نسخه از کمک‌فنرهای مغناطیسی کادیلاک به همراه دیفرانسیل عقب لغزش محدود الکترونیکی مجهز است درحالی‌که M5 هم از کمک‌فنرهای تطبیقی و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی سود می‌برد. در همین حال، E63 به سیستم تعلیق بادی مجهز است. وظیفهٔ متوقف کردن بلک‌وینگ بر عهدهٔ کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی است که بزرگ‌ترین دیسک‌های ترمز در تاریخ کادیلاک محسوب می‌شوند. ترمزهای جلوی M5 هم دارای کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های خنک شونده هستند درحالی‌که برای هر سه خودرو ترمزهای کربن سرامیکی نیز قابل سفارش است. کادیلاک و ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های ۱۹ اینچی قرار می‌گیرند اما رینگ‌های استاندارد مرسدس ۲۰ اینچی هستند.

ابعاد

CT5-V با ۴,۹۲۲ میلی‌متر طول، کوچک‌ترین سوپرسدان این جمع محسوب می‌شود اما در ارتفاع با E63 برابر است. در همین حال، E63 کمترین فاصلهٔ محوری را دارد اما با ۱,۹۰۷ میلی‌متر پهنا، عریض‌ترین خودروی این مقایسه به‌حساب می‌آید و طول آن با M5 یکسان است.

داخل

برای کابین CT5-V بلک‌وینگ سه سطح مختلف شامل پایه، میانی و بالایی قابل سفارش خواهد بود که در نسخهٔ پایه به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی با تنظیمات پرفورمنس، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی، تریم فیبر کربنی و سیستم صوتی AKG با ۱۴ بلندگو مجهز است. صندلی‌های فیبر کربنی با گرم‌کن، تهویه و ماساژور هم یکی از آپشن‌های قابل سفارش برای این کادیلاک قدرتمند هستند. از سوی دیگر، M5 و E63 نیز هردو از تریم فیبر کربنی، صفحه آمپر دیجیتالی و ماساژور صندلی‌ها برخوردار هستند.

قیمت

یکی از برتری‌های کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ نسبت به رقبای ژرمن خود در قیمت است زیرا قیمت این سوپرسدان آمریکایی که از ۸۵ هزار دلار آغاز می‌شود، به میزان قابل‌توجهی از دو رقیب آلمانی کمتر است. برای مقایسه، قیمت مرسدس E63 S از ۱۰۸,۵۵۰ دلار شروع می‌شود که حدود ۲۳ هزار دلار از کادیلاک بیشتر است. شروع قیمت M5 استاندارد نیز از ۱۰۴,۴۹۵ دلار است درحالی‌که این رقم در نسخهٔ کامپتیشن به ۱۱۲ هزار دلار و در M5 CS به ۱۴۲ هزار دلار می‌رسد.

مشخصات فنی

 کادیلاک CT5-V بلک‌وینگب‌ام‌و M5 کامپتیشنمرسدس E63 S AMG
پیشرانه۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۷۰ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار۶۱۲ اسب بخار
گشتاور۸۹۵ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۳.۷ ثانیه۳.۳ ثانیه۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت۳۲۰ کیلومتر بر ساعت۳۰۵ کیلومتر بر ساعت۳۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت۱۴.۷ لیتر ترکیبی۱۳.۸ لیتر ترکیبی۱۳.۰ لیتر ترکیبی
فاصلهٔ محوری۲,۹۴۶ میلی‌متر۲,۹۸۲ میلی‌متر۲,۹۳۸ میلی‌متر
طول۴,۹۲۲ میلی‌متر۴,۹۸۸ میلی‌متر۴,۹۸۸ میلی‌متر
عرض۱,۸۸۲ میلی‌متر۱,۹۰۲ میلی‌متر۱,۹۰۷ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۳۷ میلی‌متر۱,۴۷۳ میلی‌متر۱,۴۳۷ میلی‌متر
قیمت پایه۸۴,۹۹۰ دلار۱۱۱,۹۹۵ ثانیه۱۰۸,۵۵۰ دلار

*شتاب ذکر شده برای هر سه خودرو عدد اعلامی سازنده است

کدام سوپرسدان را بیشتر می‌پسندید؟

  • ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
  • کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ
  • مرسدس E63 S AMG

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.