مقایسهٔ نسل جدید و قدیم مرسدس بنز GLE

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم مرسدس بنز GLE

مرسدس بنز به‌تازگی نسل جدید مدل GLE خود را رسماً معرفی کرده است. این ماشین دقیقاً در میانهٔ بخش شاسی‌بلندهای مرسدس بنز و همین‌طور در بخشی بسیار رقابتی قرار گرفته است. نسل جدید این ماشین اما در نگاه اول چندان نسبت به نسل قبلی متفاوت به نظر نمی‌رسد ولی این خودرویی کاملاً جدید است که تغییرات زیادی را تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، فاصلهٔ محوری GLE جدید حدود هشت سانتیمتر بیشتر از قبل شده که این امر موجب افزایش فضای سر و پای سرنشینان عقب شده و همچنین برای اولین بار ردیف سوم صندلی‌ها هم به‌عنوان یک آپشن برای GLE ارائه شده است.

علاوه بر این، همه نوع ارتقاء تکنولوژی هم در نسل جدید GLE صورت گرفته که ساده‌ترین آن‌ها دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی و ارائهٔ جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بنز است. از سوی دیگر، این ماشین به سیستم تعلیق جدیدی هم مجهز شده که برای آن سیستم کنترل بدنه‌ای بنام E-Active قابل سفارش است که می‌تواند کمک‌فنرهای هر چرخ را به‌صورت مجزا تنظیم کند. در این مطلب اما قصد نداریم به بیان جزئیات کامل نسل جدید GLE بپردازیم چراکه قبلاً این کار را طی مطلبی به‌طور مفصل انجام داده‌ایم بلکه می‌خواهیم نسل جدید این کراس‌اوور لوکس آلمانی را با نسل قبلی آن مقایسه کنیم.

نمای جلویی

این نما به‌خوبی چهرهٔ تازهٔ نسل جدید GLE را نشان می‌دهد که خطوط منحنی در آن کمتر از قبل شده‌اند. مرسدس بنز گفته است که تغییرات ظاهری GLE جدید موجب کاهش ضریب آئرودینامیک خودرو به ۰.۲۹ شده است که بهبود نسبتاً کمی نسبت به ضریب ۰.۳۲ نسل قبلی محسوب می‌شود اما به‌اندازه‌ای هست که GLE جدید را به بهترین خودرو از لحاظ آئرودینامیک در کلاس خود تبدیل کند.

پروفیل جانبی

این مقایسه به‌راحتی استفاده از خطوط نرم و خمیده را در پروفیل جانبی نسل جدید GLE نشان می‌دهد. به همین دلیل در بخش جانبی GLE جدید نقوش به‌طور قابل‌توجهی کمتر شده‌اند و نمای تمیزتر و ظریف‌تری ایجاد شده است. هرچند تشخیص افزایش فاصلهٔ محوری در نسل جدید GLE از این زاویه دشوار است اما بااین‌حال درهای عقب کشیده‌تر به نظر می‌رسند.

نمای عقبی

این شاید بهترین زاویه برای مقایسهٔ نسل جدید GLE با نسل قبلی باشد. در اینجا تریم خاکستری آشنای بخش پایینی سپر به همراه سر اگزوزها همچنان به چشم می‌خورد درحالی‌که شبرنگ‌ها کمی پایین‌تر قرار گرفته‌اند اما از طرف دیگر چراغ‌های عقب در مکان بسیار بالاتری قرار گرفته و کاملاً باریک‌تر از قبل شده‌اند. همچنین بخش زیر پایی روی سپر عقب نیز حذف شده و یک خط نه‌چندان برجسته روی درب صندوق بار ایجاد شده که در اصل ادامهٔ خطوط خروجی‌های هوای روی سپر محسوب می‌شود.

نمای داخلی

تغییرات داخلی نسل جدید GLE اما بسیار چشمگیر است و به همین دلیل تنها قطعه‌ای که در اینجا به نسل قبلی شباهت دارد غربیلک فرمان است که البته این قطعه هم کاملاً بروز شده است. در نسل جدید GLE از صفحه آمپر آنالوگ با نشانگرهای دوگانه و همین‌طور نمایشگر میانی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و بسیاری از دکمه‌های زیر آن خبری نیست چراکه همهٔ این‌ها با دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی جایگزین شده‌اند تا کابین خودرو هم با حس تازه و ظریف بیرونی تطابق داشته باشد.

صندلی‌ها

در بخش صندلی‌های سفارشی ردیف سوم امکان مقایسه با نسل قبلی وجود ندارد چراکه این گزینهٔ کاملاً جدیدی برای GLE محسوب می‌شود. در این مورد اما اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم باید گفت به نظر نمی‌رسد صندلی‌های ردیف سوم چندان جادار باشند اما این صندلی‌های اضافی مطمئناً برای خانواده‌های پرجمعیت مفید و کاربردی خواهند بود.

 

منبع: Motor1

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.