مقایسهٔ سدان جدید دی‌اس ۹ با رقبای اصلی

مقایسهٔ سدان جدید دی‌اس ۹ با رقبای اصلی

برند لوکس سیتروئن یعنی دی‌اس به‌تازگی سدان کاملاً جدیدی بنام DS 9 را رسماً برای بازار اروپا رونمایی کرده است. این خودرو که نخستین سدان دی‌اس در بازار اروپا محسوب می‌شود، بر اساس پژو ۵۰۸ L ساخته شده اما مردان دی‌اس سعی کرده‌اند تا حد امکان DS 9 را از عموزادهٔ پژویی آن جدا کنند. طبق سنت اخیر گروه پژو-سیتروئن، این سدان لوکس صرفاً با پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری بنزینی توربو و قوای محرکهٔ هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. قوی‌ترین قوای محرکهٔ دی‌اس ۹ یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک است. دی‌اس فعلاً جزئیات این قوای محرکه را اعلام نکرده اما احتمالاً از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده که وظیفهٔ نیرو دادن به چرخ‌های عقب بر عهدهٔ یکی از موتورهای الکتریکی است.

دی‌اس ۹ اما در بازار اروپا با رقبای بسیار سرسختی مواجه خواهد بود و کار بسیار سختی در پیش دارد چراکه این بخش تحت سلطهٔ سدان‌های آلمانی است و کمتر خودرویی حتی از لوکس‌سازان باسابقه توانایی رقابت با ژرمن‌ها را دارد. درهرحال تصمیم داریم در این مطلب نگاهی داشته باشیم به اصلی‌ترین رقبای دی‌اس ۹ در بازار اروپا اما اینکه آیا سدان پرچم‌دار دی‌اس در این رقابت موفق خواهد بود یا نه را فقط زمان مشخص خواهد کرد. در این مطلب نسخه‌هایی از رقبا را انتخاب کرده‌ایم که از لحاظ قدرت با قوی‌ترین نسخهٔ دی‌اس ۹ در یک سطح هستند. لازم به ذکر است با توجه بااینکه پژو-سیتروئن فعلاً در بازار آمریکای شمالی حضور ندارد و دی‌اس ۹ در این بازار عرضه نخواهد شد، در این مطلب خودروهایی مثل کادیلاک CT5، جنسیس G70 و آکورا RLX که فقط در بازار آمریکای شمالی حضور دارند را در نظر نگرفته‌ایم.

 

 مرسدس بنز E کلاس

مدلE450
پیشرانه۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۳۶۷ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخ

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان میان سایز لوکس در بازار اروپا، مرسدس بنز E کلاس است. این محصول باسابقهٔ مرسدس علاوه بر نسخهٔ سدان، در نسخه‌های کوپه، کابریولت، استیشن و آلترین هم ارائه می‌شود و تنوع بالایی دارد. نزدیک‌ترین مدل E کلاس به دی‌اس ۹ مدل E450 با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است.

 

 ب‌ام‌و سری ۵

مدل۵۴۰i
پیشرانه۳ لیتری I6 توربو
قدرت۳۴۰ اسب بخار
گشتاور۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقب یا چهارچرخ

ب‌ام‌و سری ۵ یکی دیگر از سدان‌های میان سایز محبوب و شناخته‌شدهٔ اروپا است. این سدان باورایایی که در شهرت اعتبار هرگز کمتر از E کلاس نیست، در دو نسخهٔ سدان و استیشن به بازار عرضه می‌شود. قوی‌ترین نسخهٔ دی‌اس ۹ باید با ب‌ام‌و ۵۴۰i به رقابت بپردازد که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این مدل به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم برای آن قابل سفارش است.

 

آئودی A6

مدل۵۵ TFSI
پیشرانه۳ لیتری V6 توربو
قدرت۳۴۰ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخ

ضلع سوم مثلث سدان‌های میان سایز لوکس آلمانی را آئودی A6 تشکیل می‌دهد که در نسخه‌های سدان، استیشن و آلرود ارائه می‌شود و سال گذشته در آمار فروش بسیار به سری ۵ نزدیک شد. قوی‌ترین نسخهٔ A6 که ۵۵ TFSI نام دارد با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، با قوی‌ترین نسخهٔ دی‌اس ۹ مطابقت دارد. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است. کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند اما باید سراغ مدل‌های S6 یا RS6 بروند.

 

جگوار XF

مدل۳۰t 300
پیشرانه۳ لیتری V6 توربو
قدرت۳۰۰ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخ

هرچند بخش عمدهٔ بازار سدان‌های میان سایز لوکس اروپا در اختیار ژرمن‌ها است اما خودروهای قابل‌توجه دیگری هم در این بازار حضور دارند که یکی از آن‌ها جگوار XF است. این خودرو در دو نسخهٔ سدان و استیشن راهی بازار می‌شود و یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های قابل انتخاب برای آن یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک همراه است.

 

ولوو S90

مدلT6
پیشرانه۲ لیتری I4 توئین شارژر
قدرت۳۲۰ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخ

یکی دیگر از رقبای غیر آلمانی در این بخش ولوو S90 است. این خودرو که بزرگ‌ترین سدان ولوو محسوب می‌شود، صرفاً با پیشرانه‌های چهار سیلندر و یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ارائه می‌شود. البتهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی S90 قوی‌تر از دی‌اس ۹ است و مدل T6 آن به سدان لوکس فرانسوی نزدیک‌تر است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با هردو سیستم پرخوران توربوشارژ و سوپرشارژ مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. S90 T6 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

 

لکسس ES

مدلES350
پیشرانه۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی
قدرت۳۰۰ اسب بخار
گشتاور۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلو

نسل هفتم لکسس ES که برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ رونمایی شد، اولین نسل ES محسوب می‌شود که در بازار اروپا عرضه می‌گردد. این خودرو که در اروپا جایگزین سدان GS شده، در دو نسخهٔ بنزینی و هیبریدی ارائه می‌شود. نسخهٔ بنزینی این سدان لکسس که ES350 نام دارد، از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این تنها خودروی تنفس طبیعی این کلاس محسوب می‌شود و برخلاف دیگر رقبا، از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بی‌بهره است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.