معنی پسوندهای xDrive و sDrive ب‌ام‌و چیست؟

معنی پسوندهای xDrive و sDrive ب‌ام‌و چیست؟

خودروسازان همواره از پیشوند و پسوندهایی برای معرفی برخی ویژگی‌های محصولات خود استفاده می‌کنند. ب‌ام‌و هم از این قضیه مستثنا نیست و دو نمونه از پسوندهای پر کاربرد در محصولات این برند شامل xDrive و sDrive هستند؛ اما این دو واژه چه معنایی دارند؟ به‌طور ساده باید گفت این دو واژه نشان دهنده‌ی مسیر انتقال قدرت به چرخ ها می‌باشد. sDrive به این معنی است که خودرو از نوع دیفرانسیل عقب بوده و واژه xDrive نیز به سیستم چهار چرخ محرک اشاره دارد. در ادامه نگاه عمیق‌تری به هر سیستم خواهیم داشت.

  • sDrive چیست؟

همان‌گونه که گفتیم sDrive نام سیستم دیفرانسیل عقب ب‌ام‌و بوده و برای تمایز از خودروهای چهار چرخ محرک این خودروساز بکار می‌رود. این سیستم در اکثر خودروهای ب‌ام‌و بکار رفته است.

از سدان سری ۳ گرفته تا سری ۷ و ۸ با این سیستم دیفرانسیل عقب تولید شده‌اند. نسخه‌های بنزینی کراس اوورهای X1 و X2 نیز به‌صورت sDrive عرضه شده‌اند که موضوع غیرعادی‌ای است زیرا بسیاری از شاسی بلندهای دیگر با ابعاد مشابه از نوع دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک هستند.

معمولاً خودروهای اسپورت به‌صورت سنتی از سیستم دیفرانسیل عقب استفاده می‌کنند و بنابراین جای تعجبی ندارد که رودستر کانورتیبل Z4 نیز بصورت sDrive در دسترس باشد.

  • xDrive چیست؟

xDrive نام سیستم چهار چرخ محرک ب‌ام‌و است که هم‌اکنون تقریباً در تمامی محصولات این شرکت ارائه می‌شود. در واقع تنها دو خودروی Z4 و i3 الکتریکی فاقد سیستم چهار چرخ محرک هستند.

بنا به گفته‌ی این برند وقتی شما رانندگی عادی و نرمالی دارید تکنولوژی xDrive حدود ۴۰ درصد قدرت و گشتاور را به چرخ های جلو و ۶۰ درصد را به عقب منتقل می‌کند. البته رایانه هوشمند خودرو می‌تواند این وضعیت را بسته به شرایط رانندگی تغییر دهد.

به‌طور ساده سیستم xDrive قدرت و گشتاور را به چرخی می‌فرستد که بیش از همه به آن‌ها نیاز دارد. این امر در تئوری به معنی سواری ایمن‌تر خودرو در مسیرهای خیس و یخ زده می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 19 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.