معرفی GAC ترامپچی GS8 در نمایشگاه پکن

معرفی GAC ترامپچی GS8 در نمایشگاه پکن

کمپانی GAC یا صنایع خودروسازی گوانگژو یکی از خودروسازان نوپای چینی است که علاوه بر مونتاژ محصولات تویوتا، فیات و برخی دیگر از خودروسازان بزرگ بین‌المللی، محصولات خودش را تحت برند ترامپچی به بازار عرضه می‌کند. محصولات برند ترامپچی در مدت زمان کوتاهی که از معرفی این برند گذشته است، توانسته‌اند با بهره بردن از طراحی خوب و کیفیت قابل قبول خود، رشد درخوری را نیز داشته باشند. حتی اخیراً اعلام شده است که کمپانی GAC قصد دارد با همکاری شریکش فیات، به بازار آمریکا راه پیدا کند. البته قطعاً هیچ رابطه‌ای بین ترامپچی و دونالد “ترامپ” نامزد جنجالی جمهوری خواهان آمریکا، که اخیراً با اشاره به صادرات عظیم چین به آمریکا گفته است که “ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آن‌ها ما را همچنان مورد تجاوز قرار دهند!” وجود ندارد!

اخیراً در نمایشگاه خودروی پکن، GAC از بزرگترین محصول خود رونمایی کرده است که نشان از آن دارد که چینی‌ها دیگر نمی‌خواهند صرفاً به عرضه خودروهای کوچک، ضعیف و ارزان‌قیمت بپردازند و قصد دارند که در کلاس‌ها و محدوده‌های قیمتی بسیار فراتر از آنچه که تا اکنون از آنها دیده‌ایم رقابت کنند.

ترامپچی GS8 یک خودروی SUV فول سایز هفت نفره است که قرار است در ماه‌های آینده وارد بازار شود. این خودرو از یک موتور دو لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که قدرتی معادل ۱۸۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۶ دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که GS8 از یک سیستم چهار چرخ محرک جدید با نام i-4WD بهره می‌برد.

ترامپچی GS8 ظاهری بزرگ و تنومند دارد که احساس قدرت زیاد را به مخاطب القا می‌کند. با وجود اینکه بخش‌هایی از این خودرو شباهت‌هایی به تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول دارد، اما در کل طراحی GS8 قدرتمند و جذاب است و از هماهنگی خوبی بهره می‌برد.

در نمای جلو طراحان GAC تلاش کرده‌اند تا با استفاده زیاد از کروم، ظاهری شیک و لوکس را به GS8 بدهند. از نقاط اوج کار طراحان GS8 چراغ‌های جلو هستند که بسیار بزرگ و درعین‌حال دقیق ساخته شده و با بهره‌گیری از LED جلوه خوبی یافته‌اند. یک نور خطی زیبا هم سه ضلع چراغ را در برگرفته است که بی‌شباهت به آنچه که در تراک‌های آمریکایی می‌بینیم، نیست.

نمای عقب ترامپچی GS8 نیز هماهنگ با بخش جلو است اما کمی گنگ به نظر می‌رسد و حس جذابیت و غرور زیادی را منتقل نمی‌سازد. در این بخش با چراغ‌های بسیار بزرگ و شیشه عقب بسیار کوچکی در مقایسه با سایز خودرو طرف خواهیم بود. طراحان GAC برای ترامپچی GS8 دو خروجی اگزوز در پایین سپر در نظر گرفته‌اند.

در داخل خودرو، با فضایی وسیع و راحت روبرو می‌شویم. تودوزی سفید، داشبورد طوسی و طرح چوب قهوه‌ای کمرنگ به‌خوبی با یکدیگر تلفیق شده و جلوه‌ای ساده و زیبا را به کابین داده‌اند. یک مانیتور بزرگ در مرکز داشبورد قرار داشته و کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و تهویه در زیر آن قرار دارند.

فضای صندلی‌های عقب این خودرو نیز بزرگ است اما در مقایسه با رقبای همکلاسش کمی کمتر به نظر می‌رسد. این در حالی است که فضای ردیف سوم بسیار خوب است و می‌تواند حتی برای استفاده سرنشینان بزرگسال نیز کافی باشد.

این خودرو قرار است که در ماه سپتامبر وارد بازار شود و قیمتی در بازه ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوآن خواهد داشت که اگر آن را به واحد پول خودمان تبدیل کنیم، چیزی بین ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱۰ میلیون تومان خواهد شد. به نظر می‌رسد که با توجه به وجود علاقه زیاد به خودروهای شاسی‌بلند بزرگ در بازارهایی مثل بازار خاورمیانه و استرالیا، کمپانی GAC برای عرضه ترامپچی GS8 در این بازارها برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.