معرفی کانسپت‌های بامزه و کوچولوی هوندا!

معرفی کانسپت‌های بامزه و کوچولوی هوندا!

هوندا نسخه‌های سفارشی هاچبک تمام الکتریکی e و N-One موسوم به kei را رونمایی کرد. هرکدام از این خودروها تحت تأثیر موتور اسپورت بوده و از ویژگی‌های متمایزی سود می‌برند.

هوندا e ارتقا یافته با نام e درگ شناخته می‌شود و همان‌گونه که نامش نشان می‌دهد بهبودهای رخ داده در این خودرو برای مسابقات درگ هستند. این مدل بر پایه تریم ادونس شکل گرفته بنابراین قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد. باقی بهبودها نیز عمدتاً روی کاهش وزن و افزایش چسبندگی تمرکز داشته‌اند.

از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به بدنه تمام فیبر کربنی، بخش جلوی سبک‌وزن شامل سپر، گلگیرها و کاپوت اشاره کرد. e درگ همچنین کابینی عاری از تجهیزات غیرضروری داشته و مواردی همچون صندلی عقب حذف شده‌اند. در بخش جلو نیز از صندلی‌های سطلی و شیشه‌های آکریلیک ثابت استفاده شده است.

این کوچولوی دوست‌داشتنی از لاستیک‌های کاملاً چسبنده و رینگ‌های سبک‌وزن ۱۷ اینچی نسل اول NSX استفاده کرده است. همچنین سیستم تعلیق خودرو از سیویک گرفته شده و توزیع وزن جلو و عقب نیز به‌صورت بهینه انجام شده است.

به منظور اطمینان از اینکه دمای لاستیک در زمان لانچ کردن بهینه است e درگ از سیستم لاین لاک سود می‌برد که اقدام به انجام برن اوت قبل از شروع درگ می‌کند. نهایتاً باید گفت در خودرو رول بار و کمربندهای چند اتصالی بکار رفته تا e درگ هماهنگی کاملی با قوانین درگ ژاپن داشته باشد.

اما مدل ارتقا یافته N-One با نام K-Climb شناخته می‌شود و این خودرو هم برای مسابقات تپه نوردی بهینه شده که حاصل آن تولید محصولی چابک و سبک بوده است. این مدل نیز همانند e درگ دارای بدنه فیبر کربنی بوده هرچند در بحث آئرودینامیکی نیز تغییراتی رخ داده و ظاهراً کاپوت تنها بخش بدنه است که ظاهر اولیه خود را حفظ نموده است.

این خودرو از دامپرهای تنظیم شونده و لاستیک‌های چسبنده یوکوهاما، فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی و… سود می‌برد. این مدل نیز به منظور ایمنی بیشتر دارای رول بار ۶ نقطه‌ای است.

این دو خودرو فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده‌اند و راهی به خط تولید نخواهند یافت اما همه ما از دیدن آن‌ها هیجان‌زده شدیم، این‌طور نیست؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.