معرفی پیشرانه ۲۳۰ اسب بخاری کونیگ‌ زگ و کوروس

معرفی پیشرانه ۲۳۰ اسب بخاری کونیگ‌زگ و کوروس

چندین ماه پیش توسعه‌ی پیشرانه‌ی بدون میل بادامک کونیگ‌زگ به همراه کوروس اعلام شد. هم‌اکنون این پیشرانه در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ معرفی شده است.

در این پیشرانه که بجای روش مبتنی بر میل بادامک از بکار اندازنده پنوماتیک-هیدرولیک-الکتریک استفاده می‌کند اولین پیشرانه‌ی بدون سوپاپی است که در خودروهای تولید انبوه بکار خواهد رفت.

طبق گفته‌های کونیگ‌زگ این پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربو قدرت ۲۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری داشته و در مقایسه با پیشرانه‌ای سنتی به ترتیب ۴۵ و ۴۷ درصد قدرت و گشتاور بیشتری داشته و مصرف سوخت آن نیز ۱۵ درصد کمتر است. علاوه بر این پیشرانه ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و جمع و جورتر و هزینه‌ی ساخت آن نیز کمتر است. پیشرانه‌ی مذکور فاقد بدنه‌ی گاز، میل بادامک، تسمه تایم، سیستم‌های کانورتر پیش کاتالیتیک، سیستم‌های تزریق مستقیم و… می‌باشد.

اوربان کارلسون مدیرعامل FreeValve AB می‌گوید:

تکنولوژی بدون سوپاپ سال‌های بسیاری در حال تست و توسعه بوده اما نتایج بسیار رضایت‌بخش هستند. پیشرانه‌ی مذکور صرفه‌جویی‌های قابل‌توجهی در بخش‌های هزینه، وزن و آلایندگی دارد. این پیشرانه همچنین مزیت‌های چشمگیری برای مالکان خودرو دارد چراکه افزایش تقریبی ۵۰ درصدی در قدرت و گشتاور داشته و مصرف سوخت آن نیز کمتر است.

این پیشرانه در هاچبک کوروس ۳ به نمایش درآمده و این شرکت چینی از این پیشرانه‌ها برای توسعه‌ی بیشتر تکنولوژی یاد شده استفاده خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.