معرفی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۳

معرفی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۳

با گذشت بیش از ۵ هفته از انتشار اولین تصاویر کراس اور ۲۰۰۸ ، حالا نخستین مشخصات فنی آن نیز منتشر شده؛ این محصول جدید قرارست از تابستان ۲۰۱۳ راهی بازارهای اروپایی شود و مهم ترین رقیبش کسی نیست به جز نیسان جوک . . .

شهریورماه ۹۱ بود که پژو با معرفی ۲۰۰۸ مفهومی به همه نشان داد که تصمیمی جدی برای عرضه کوچکترین شاسی بلند خود گرفته است. زمان گذشت تا نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ که اولین نمونه مقیاس واقعی آن ساخته شد. ولی امروز دیگر نه با یک خودروی مفهومی سروکار داریم نه با یک ماکت بزرگ! ۲۰۰۸ مفهومی پژو حالا تبدیل به خودرویی ۱۰۰ درصد واقعی شده!

این کراس اور بر پلت فرم پژو ۲۰۸ ساخته شده و با داشتن ۴.۱۶ متر طول و ۱.۷۴ متر عرض، نسبت به ۲۰۸ در طول ۲۰ سانتیمتر و درعرض ۵ سانتیمتر بزرگتر شده است. فضای بار عقب ۲۰۰۸ درحالت عادی به ۳۶۰ لیتر می رسد حال آنکه با خواباندن صندلی های جلو این فضا تا حدود ۱۱۹۴ لیتر هم افزایش می یابد. بانگاهی به لیست امکانات ۲۰۰۸ می توان دید که مواردی مانند نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز به همراه سیستم کمکی ترمز، ایربگ های شش تایی و سیستم کنترل کشش بصورت استاندارد وجود دارند.

برای پیشرانه، پژو از دو موتور ۳ سیلندر VTi استفاده کرده؛ یکی به حجم ۱.۲ لیتر باقدرت ۸۱ اسب بخار و دیگری باحجم ۱.۶ لیتر باقدرت ۱۱۸ اسب بخار؛ البته پژو قرارست در آینده نسخه توربوی این موتورها را نیز عرضه کند که در اینصورت قدرتشان به ترتیب تا ۱۰۹ اسب و ۱۲۸ اسب افزایش می یابد. اما برای مشتریانی که بدنبال پیشرانه های دیزلی هستند هم پژو یک موتور ۱.۴ لیتری ۶۷ اسبی به همراه یک موتور ۱.۶ لیتری ۹۱ (تا ۱۱۳) اسبی درنظر گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.