معرفی نسل جدید کیا اُپتیما برای بازار آمریکا با نام تازهٔ K5

معرفی نسل جدید کیا اُپتیما برای بازار آمریکا با نام تازهٔ K5

سرانجام کیا نسل جدید سدان میان سایز اپتیما را برای بازار ایالات‌متحده معرفی کرده و همان‌طور که قبلاً مشخص شده بود، نام آن‌را به K5 تغییر داده است. این ماشین که بر اساس پلت‌فرم جدید N3 مشترک با هیوندای سوناتا ساخته شده، ۵۰ میلی‌متر کشیده‌تر، ۲۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۰ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۴۵ میلی‌متر افزایش یافته است.

K5 به لطف زبان طراحی جدید کیا، در ظاهر بسیار تیزتر از قبل به نظر می‌رسد و استایل تهاجمی‌تر و جسورانه‌تر، حالا آن‌را به یکی از جذاب‌ترین سدان‌های میان سایز بازار تبدیل کرده است. دماغهٔ این ماشین تحت سلطهٔ نسخهٔ جدیدی از طرحی است که کیا آن‌را «چهرهٔ ببر» می‌نامد. این طرح شامل جلوپنجرهٔ عریض و نازکی می‌شود که تا چراغ‌های جلو کشیده شده است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های طراحی بیرونی K5 نیز می‌توان به چراغ‌های جلوی باریک با دی‌لایت‌هایی به سبک ضربان قلب، تریم کرومی در خط سقف و چراغ‌های متصل‌به‌هم عقب اشاره کرد. همچنین هرچند این یک سدان سنتی است اما در اطراف شیشهٔ عقب آن ‌تریم مشکی براق کار شده تا نمایی فست‌بک مانند ایجاد شود. K5 در ابتدا در چهار تیپ مختلف شامل LX، LXS، GT-Line و EX به بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شود و بعداً نسخهٔ اسپرت و بالا ردهٔ GT هم به آن‌ها اضافه خواهد شد.

چهار تیپ اولیهٔ K5 همگی با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شوند که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ جدید صورت می‌گیرد. همچنین برای اولین بار در تاریخ این سدان میان سایز، کیا سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه کرده که از اواخر امسال قابل سفارش خواهد بود.

مدل بالا ردهٔ K5 GT اما به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که انتظار می‌رود ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که توسط خود کیا توسعه پیدا کرده است. این ترکیب باعث می‌شود K5 GT ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

K5 در داخل هم به جدیدترین تکنولوژی‌ها مثل اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم (برای اولین بار در یک کیا)، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و امکان انتخاب بین نمایشگرهای ۸ یا ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری و تشخیص صدای طبیعی مجهز شده است. در این ماشین همچنین متریال عایق صدا هم بهبود یافته که در کنار شیشهٔ جلوی آکوستیک موجب سکوت بیشتر کابین می‌شود.

امکان استارت پیشرانه و روشن کردن سیستم تهویه از راه دور و همین‌طور یک سیستم صدای فعال که با افزایش صدای موتور و تغییر دنده‌ها تجربهٔ شنیداری پویایی را ارائه می‌کند هم از دیگر ویژگی‌های هوشمند K5 هستند. لیست تجهیزات ایمنی فعال این خودرو نیز بسیار طولانی است و شامل همه‌چیز از دستیار جلوگیری از برخورد جلو و دستیار دنبال کنندهٔ خطوط به‌صورت استاندارد گرفته تا دستیار جلوگیری از برخورد عقب، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و دستیار رانندگی بزرگراه به‌صورت سفارشی می‌شود.

سدان جدید کیا K5 از تابستان امسال در تیپ‌های LX، LXS، GT-Line و EX با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری در سراسر ایالات‌متحده عرضه خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ قوی‌تر GT با موتور ۲.۵ لیتری هستند باید تا پاییز آینده صبر کنند.

[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.