معرفی نسل جدید پیکاپ مزدا BT-50 با ظاهر جدید و موتور و پلت‌فرم ایسوزو

معرفی نسل جدید پیکاپ مزدا BT-50 با ظاهر جدید و موتور و پلت‌فرم ایسوزو

مزدا سرانجام پرده‌ها را از چهرهٔ نسل جدید پیکاپ BT-50 خود کنار زده است. به‌وضوح نسل کنونی این پیکاپ در طراحی ظاهری کاملاً با سایر محصولات مزدا متفاوت بود و به همین دلیل حالا نسل جدید BT-50 طبق زبان طراحی خیره‌کنندهٔ این شرکت بنام Kodo شکل گرفته است.

در جلوی این پیکاپ جدید چراغ‌های آشنای مزدا و همین‌طور جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی به چشم می‌خورد که بسیار به کراس‌اوور CX-9 (و تقریباً همهٔ محصولات مزدا) شباهت دارد. هرچند طراحی دماغهٔ BT-50 مطمئناً در بین پیکاپ‌های هم‌کلاس خود متمایز و منحصربه‌فرد است اما سایر قسمت‌های آن فرم آشنا و مشابه دیگر پیکاپ‌های بازار دارد. این موضوع بیشتر در عقب خودرو به چشم می‌خورد که چراغ‌های لوزی شکل دوقسمتی قبلی با نمونه‌های عمودی ساده‌تری جایگزین شده‌اند.

تغییرات کامل نسل جدید BT-50 به داخل آن‌هم ادامه پیدا کرده و حتی به‌روزرسانی‌های داخلی آن نسبت به بیرون قابل‌توجه‌تر است. مثل دیگر محصولات مزدا، کابین این پیکاپ هم به لطف غربیلک فرمان اسپرت سه پره و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، به نظر مکان کاملاً لوکسی برای گذراندن زمان می‌رسد. علاوه بر این، در داخل این پیکاپ ژاپنی چرم نرمی در اطراف تونل گیربکس، داشبورد، کنسول مرکزی و صندلی‌ها به چشم می‌خورد.

مزدا برخلاف نسل قبلی که BT-50 را بر اساس پلت‌فرم فورد رنجر ساخته بود، برای توسعهٔ نسل جدید این پیکاپ با ایسوزو همکاری و از پلت‌فرم و پیشرانهٔ پیکاپ D-Max این شرکت استفاده کرده است؛ بنابراین حالا زیر کاپوت BT-50 یک پیشرانهٔ ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.

مزدا فعلاً مشخصات بیشتری در مورد نسل جدید BT-50 اعلام نکرده و برای دانستن جزئیات بیشتر باید تا اواخر امسال صبر کنیم. بااین‌حال هم‌اکنون میدانیم که ظرفیت بار این پیکاپ جدید بیش از ۱ تن و ظرفیت یدک کشی آن ۳.۵ تن است. BT-50 جدید همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم‌های ایمنی زیادی هم مجهز شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، پاسش نقاط کور و هشدار عبور و مرور عقب اشاره کرد. فروش نسل جدید مزدا BT-50 از اواخر امسال در استرالیا آغاز می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.