معرفی نسل جدید هوندا HR-V با چهره‌ای ساده و پیشرانهٔ هیبریدی

معرفی نسل جدید هوندا HR-V با چهره‌ای ساده و پیشرانهٔ هیبریدی

هوندا نسل جدید کراس‌اوور HR-V که در بازارهای ژاپن و اروپا با نام وِزل شناخته می‌شود را در زادگاهش، ژاپن معرفی کرده است. در بازارهای جهانی همین نسخه از HR-V عرضه خواهد شد اما به گفتهٔ هوندا، بازار ایالات‌متحده نسخه‌ای متفاوت خواهد داشت که برای پاسخگویی به نیازهای متمایز خریداران آمریکایی طراحی شده و با نسخهٔ جهانی تفاوت دارد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که چه زمان نسخهٔ آمریکایی نسل جدید HR-V معرفی خواهد شد.

نسل جدید HR-V ظاهر مدرن‌تری دارد که به گفتهٔ هوندا از کوپه‌ها الهام گرفته است. در این نسل، انبوهی از خط و خطوط قبلی کنار رفته و جای آن‌ها را نمایی بسیار ساده‌تر و پخته‌تر گرفته که موجب می‌شود خودرو بزرگ‌تر به نظر برسد. در جلوی خودرو جلوپنجرهٔ نسبتاً بزرگی با خطوط افقی به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد در سپر ادغام شده است. در طرفین این جلوپنجره چراغ‌های باریکی با دی‌لایت‌های LED در بالا جای گرفته‌اند که به لطف نوار کرومی بالای جلوپنجره، از نظر بصری گویی به هم متصل هستند. بااین‌حال، HR-V جدید به‌راحتی با خودروهای دیگری مثل ترکیبی از محصولات مزدا و ام‌جی اشتباه گرفته می‌شود و به خاطر شباهت با مزدا MX-30 و ام‌جی ZS موردانتقاد قرار گرفته است.

بااین‌وجود، در پروفیل جانبی خودرو، خط سقفی که در قسمت عقب شیب‌دار است، نمای کوپه مانند و اسپرتی را ایجاد کرده است. همچنین HR-V جدید دستگیرهٔ مخفی درهای عقب را از نسل قبلی خود به ارث برده و در اطراف دهانهٔ گلگیرها هم روکش‌های پلاستیکی کار شده تا یادآوری کند هنوز با یک کراس‌اوور طرف هستیم. در پشت خودرو، چراغ‌ها باریک‌تر شده و از بالا با یک نوار باریک که لوگوی هوندا در میانهٔ آن جای گرفته، به هم متصل شده‌اند. همچنین جا پلاک پایین‌تر رفته و شبرنگ‌های درون دیفیوزر که طراحی ساده‌تری دارند، تغییر مکان داده‌اند. HR-V جدید بسته به تیپ روی رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی قرار می‌گیرد و طرح دورنگ بیرونی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

داخل HR-V هم به‌طور کامل بازطراحی شده و حالا یک صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی نُه اینچی تبلت مانند در بالای داشبورد جای گرفته است. زیر این نمایشگر، سه کنترل دایره‌ای چرخان برای سیستم تهویه به چشم می‌خورد و طبق رویهٔ طراحی جدیدی که در خودروهای مدرن دیده‌ایم، دریچه‌های تهویه هم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به نظر می‌رسد در کل عرض داشبورد کشیده شده‌اند. غربیلک فرمان سه پرهٔ خودرو نیز بسیار باریک‌تر شده است. هوندا مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، ترمز جلوگیری از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم اطلاع از نقاط کور، سیستم دوربین چند نما و کنترل پایین رفتن از شیب‌ها را هم برای کراس‌اوور جدید خود در نظر گرفته است.

نسل جدید HR-V در ژاپن با یک قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه می‌شود که پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی به همراه گیربکس CVT و سامانهٔ چهارچرخ محرک بخشی از آن هستند. علاوه بر این، نسخهٔ غیر هیبریدی با انتقال قدرت محرک جلو و قیمت پایین‌تر هم در این بازار ارائه خواهد شد اما مشخصات هردو نسخه بعداً منتشر می‌شود. HR-V در اروپا نیز صرفاً با قوای محرکهٔ هیبریدی دو موتوره عرضه و پسوند e:HEV به نام آن اضافه خواهد شد. جزئیات کامل در مورد قوای محرکه، ابعاد، تیپ‌ها و قیمت نسخهٔ اروپایی هم در آینده اعلام می‌شود. نسل جدید هوندا HR-V در آوریل امسال در ژاپن و تا اواخر امسال در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود نسخهٔ آمریکایی این خودرو هم با مدل ۲۰۲۲ راهی بازار شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.