معرفی نسل جدید میتسوبیشی دلیکا، تلفیقی از ام‌پی‌وی و کراس‌اوور

معرفی نسل جدید میتسوبیشی دلیکا، تلفیقی از ام‌پی‌وی و کراس‌اوور

دلیکا یکی از محصولات باسابقهٔ میتسوبیشی محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۶۸ بازمی‌گردد. این خودرو یک ام‌پی‌وی یا مینی‌ون شش‌نفره است که در ژاپن، اندونزی، تایوان و سایر بازارهای آسیایی عرضه می‌گردد. حالا نسل جدید این خودرو با طراحی جسورانه و تکنولوژی‌های پیشرفته معرفی شده است؛ اما با توجه به اینکه این روزها کراس‌اوورها بسیار محبوب شده‌اند، سازندهٔ ژاپنی در طراحی دلیکای جدید رویکرد متفاوتی را اعمال کرده و نیم‌نگاهی به شاسی‌بلندها داشته است.

بنابراین حالا نسل جدید دلیکا که با کد D:5 شناخته می‌شود، اساساً به تلفیقی از یک مینی‌ون و یک کراس‌اوور تبدیل شده است. به گفتهٔ میتسوبیشی، نسل جدید این خودرو روی شاسی کراس‌اوور اوت‌لندر ساخته شده است. دلیکا D:5 از طراحی بیرونی بسیار تهاجمی برخوردار بوده و فاصلهٔ زیادی از سطح زمین دارد. در نمای جلویی این خودرو، جلوپنجرهٔ معروف میتسوبیشی در اندازه‌ای بزرگ به چشم می‌خورد که با چراغ‌های باریک و دی‌لایت‌های عمودی بزرگ احاطه شده است.

با باز شدن درهای دلیکا ۲۰۱۹، کابین بسیار جادار و بزرگی دیده می‌شود که می‌تواند تا شش نفر را در سه ردیف صندلی حمل کند. در میانهٔ داشبورد خودرو، بین دریچه‌های تهویه، نیز یک صفحه‌نمایش تبلت مانند برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده که در زیر آن کنترل‌کننده‌های سیستم تهویه، انتخاب‌گر حالات رانندگی و دسته‌دنده قرار گرفته‌اند.

برای تأمین نیروی دلیکا یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده است. این جدیدترین نسل از پیشرانه‌های DI-D است که به‌منظور کاهش آلایندگی از کاتالیزور و همین‌طور ادبلو استفاده می‌کند. نیرو این پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که این سامانهٔ چهارچرخ محرک از سه حالت مختلف به نام‌های ۲WD، ۴WD و Lock برخوردار است.

نسل جدید دلیکا به‌زودی در دو نسخهٔ معمولی و Urban Gear در بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد که دومی نسخهٔ لوکس‌تر و گران‌تری محسوب میشود. این مدل از تغییرات ظاهری و طرح متفاوت رینگ‌ها به همراه تجهیزات استاندارد بیشتر مثل صندلی‌های برقی جلو، درب صندوق برقی و صندلی‌های چرمی برخوردار است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.