معرفی نسخهٔ لوکس تویوتا تاندرا کپستون برای رقابت با سی‌یرا دنالی

معرفی نسخهٔ لوکس تویوتا تاندرا کپستون برای رقابت با سی‌یرا دنالی

این روزها پیکاپ‌های لوکس بسیار محبوب شده‌اند و به همین دلیل حالا تویوتا هم با نسخهٔ جدیدی از تاندرا بنام کپستون (Capstone) به این بخش پرسود وارد شده است. کپستون به‌عنوان نسخهٔ رده‌بالا و پرچم‌دار خانوادهٔ تاندرا طراحی شده تا با رقبایی مثل جی‌ام‌سی سی‌یرا دنالی به رقابت بپردازد. ازاین‌رو، کپستون با قاب کرومی آینه‌های جانبی و رینگ‌های ۲۲ اینچی کرومی که بزرگ‌ترین نمونه‌های قابل انتخاب برای تاندرا هستند، از نسخه‌های دیگر متمایز شده است.

جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد با تریم کرومی و نوشتهٔ کرومی TUNDRA روی درب پشتی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نسخه هستند. در این مدل لوکس ویژگی‌های کرومی دیگری هم وجود دارد اما نکتهٔ مهم‌تر ارائهٔ پله رکاب‌های برقی است. علاوه بر این، برای قسمت بار هم زیر پایی‌های برقی در نظر گرفته شده که به‌طور خودکار باز می‌شوند و دسترسی آسان‌تری را به اتاق بار کامپوزیتی ۱۶۷ سانتی‌متری فراهم می‌کنند.

هرچند تیپ‌های کنونی پلاتینوم و ۱۷۹۴ تاندرا مدل‌های لوکسی هستند اما کپستون با صندلی‌های چرمی نیمه آنیلین که طرح منحصربه‌فرد مشکی و سفیدی دارند، پا را از این هم فراتر گذاشته است. این صندلی‌ها در هردو ردیف به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند و غربیلک فرمان هم از گرم‌کن برخوردار است. ازآنجایی‌که هیچ‌چیز مثل تزئینات چوبی نمی‌تواند تجمل را نشان دهد، برای تاندرا کپستون تریم چوبی گردوی آمریکایی تیره در نظر گرفته شده که داشبورد، رو دری‌ها و کنسول میانی را زینت بخشیده است.

سانروف پانوراما، لوگوی چراغ‌دار کپستون روی داشبورد و پنجره‌های جلوی آکوستیک هم از دیگر ویژگی‌های خاص این نسخهٔ لوکس هستند. ازجملهٔ تجهیزات معمول تاندرا کپستون هم می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، نمایشگر سربالا (هدآپ دیسپلی) ۱۰ اینچی رنگی، آینه عقب دیجیتالی، سیستم صوتی JBL با ۱۲ بلندگو و سیستم دید پانورامیک اطراف اشاره کرد.

با توجه به اینکه کپستون پرچم‌دار خانوادهٔ تاندرا محسوب می‌شود، صرفاً با پیشرانهٔ هیبریدی i-Force Max ارائه خواهد شد. این قوای محرکه از یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری بهره می‌برد که بین پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته است. به لطف این موتور الکتریکی، مجموع خروجی قوای محرکه به ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. حداکثر ظرفیت بار این نسخهٔ تاندرا ۶۷۵ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی آن ۴۷۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

کپستون به‌صورت استاندارد به پکیج یدک کشی مجهز است که شامل راهنمای دنده‌عقب رفتن با تریلر و دستیار مسیر مستقیم می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند سیسم تعلیق تطبیقی متغیر را هم سفارش دهند که کمک‌فنرها را بر اساس شرایط جاده تنظیم می‌کند. این نسخه از مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروجی از خط، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، نوربالای خودکار، سیستم تشخیص علائم جاده، هشدار عبور و مرور عقب، یادآور صندلی عقب و پایش نقاط کور هم برخوردار خواهد بود.

تویوتا تاندرا کپستون از بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود و صرفاً در نسخهٔ دو کابین یا CrewMax قابل خریداری خواهد بود. فعلاً قیمت این پیکاپ لوکس ژاپنی اعلام نشده است اما قطعاً از تیپ بالا ردهٔ کنونی یعنی ۱۷۹۴ با قیمت پایهٔ ۵۷,۶۹۰ دلار گران‌تر خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.