معرفی مزدا ۳ با پیشرانه توربو و سیستم چهار چرخ محرک

معرفی مزدا ۳ با پیشرانه توربو و سیستم چهار چرخ محرک

مزدا با انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی اعلام کرده بود هشتم جولای از نسخه توربوی مزدا ۳ رونمایی خواهد کرد؛ اما شاخه‌ی مکزیک مزدا ظاهراً تا آن زمان منتظر نمانده است. نسخه قوی‌تر این هاچبک کامپکت به‌صورت غیرمنتظره‌ای در مکزیک رونمایی شده است.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ دارای پیشرانه بنزینی توربو از نسخه ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو جی توربو استفاده می‌کند که قدرت ۲۲۷ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری دارد. شاید این ارقام برای شما آشنا به نظر برسد که این‌گونه نیز هست زیرا همین پیشرانه در مزدا ۶ و CX-5 نیز نصب شده است.

این پیشرانه منحصراً با گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند. هنوز مشخص نیست که نسخه آمریکایی مزدا ۳ نیز همین قدرت را خواهد داشت یا خیر هرچند انتظار نمی‌رود تفاوت قابل‌توجهی بین دو خودرو باشد.

علیرغم پیشرانه قوی‌تر انتظار احیای مزدا اسپید ۳ را نداریم زیرا این خودرو درست شبیه نسخه استاندارد مزدا ۳ است. البته خودروی موردبحث از تجهیزات مناسبی برخوردار بوده به گونه‌ای که مشتریان مکزیکی شاهد سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، سانروف برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و چراغ‌های جلوی LED خواهند بود. این خودرو از ۲۰ جولای وارد بازار خواهد شد و با تریم های تورینگ و سیگنیچر در دسترس خواهد بود. قیمت این دو تریم نیز به ترتیب حدود ۲۲ هزار و ۲۳۸۰۰ دلار خواهد بود.

طرفداران مزدا همیشه منتظر تولید نسخه قدرتمند از نسل فعلی مزدا ۳ بوده‌اند و حالا این خودرو با نیروگاهی قوی‌تر عرضه شده است. البته شاید این یک هاچبک پرچم‌دار و داغ نباشد اما خب یک قدم در مسیری صحیح ارزیابی می‌شود. استفاده از گیربکس دستی هم توجیه‌پذیر است زیرا این خودرو ماهیت پرفورمنس دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.