معرفی مرسدس بنز EQB، برادر کاربردی‌تر و جعبه‌ای‌تر EQA

معرفی مرسدس بنز EQB، برادر کاربردی‌تر و جعبه‌ای‌تر EQA

مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی شانگهای در کنار سدان پرچم‌دار EQS، کراس‌اوور الکتریکی جدید EQB را هم به‌عنوان نسخهٔ الکتریکی از GLB و همین‌طور برادر هفت‌نفرهٔ EQA معرفی کرده است. این خودرویی که در شانگهای به نمایش درآمده، نسخهٔ چینی EQB است که در پکن تولید می‌شود و اواخر سال جاری به بازار این کشور عرضه می‌گردد. نسخهٔ اروپایی نیز در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آید اما نسخهٔ ویژهٔ ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۲ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد. نسخه‌های جهانی EQB در کارخانهٔ مرسدس در مجارستان تولید می‌شوند.

این کراس‌اوور الکتریکی جدید در چندین نسخهٔ مختلف با انتقال قدرت محرک جلو یا چهارچرخ محرک و همین‌طور قدرت‌ها و پکیج‌های باطری متفاوت ارائه خواهد شد که ظرفیت باطری‌ها از ۶۶.۵ کیلووات ساعت آغاز می‌شود. EQB در چین در نسخهٔ بالایی AMG Line با ۲۸۸ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود درحالی‌که برای اروپا نسخهٔ EQB350 4Matic با بُرد ۴۲۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است. البته مرسدس در آیندهٔ نزدیک یک نسخهٔ دوربُرد را هم به خانوادهٔ این خودرو اضافه خواهد کرد. EQB به‌صورت استاندارد با یک شارژر ۱۱ کیلوواتی ارائه می‌شود اما قابلیت شارژ تا ۱۰۰ کیلووات در جایگاه‌های شارژ سریع DC را هم دارد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، استایل کلی EQB با GLB یکسان است اما در جلوی آن بجای جلوپنجره، پانل مشکی‌رنگ معمول محصولات خانوادهٔ EQ به چشم می‌خورد. علاوه بر این، چراغ‌های جلو هم مثلثی شکل و تمام LED هستند و توسط یک نوار فیبر نوری به هم متصل شده‌اند. طراحی رینگ‌های EQB نیز منحصربه‌فرد بوده و اندازهٔ آن‌ها حداکثر ۲۰ اینچی خواهد بود. این رینگ‌ها در رنگ‌های آبی یا رزگلد هم قابل سفارش هستند. در عقب این کراس‌اوور الکتریکی هم چراغ‌ها با یک نوار LED به هم متصل شده و جا پلاک به روی سپر منتقل شده است.

فضای داخلی EQB اما تقریباً به‌طور کامل با GLB یکسان بوده و از همان ویژگی‌های برادر درون‌سوز برخوردار است. به گفتهٔ مرسدس، افرادی با قد ۱.۶۵ متر به‌راحتی می‌توانند در صندلی‌های ردیف سوم این خودرو بنشینند درحالی‌که برای صندلی‌های ردیف دوم هم امکان سفارش قابلیت حرکت کشویی تا ۱۴۰ میلی‌متر وجود دارد که موجب تطبیق‌پذیری بیشتر خودرو می‌شود.

داشبورد EQB هم تقریباً دست‌نخورده باقیمانده و صرفاً تغییراتی جزئی در رنگ و تزئینات آن صورت گرفته است. بسته به مدل، خریداران می‌توانند عناصر طلایی رُزی را برای دریچه‌های تهویه، صندلی‌ها و ریموت خودرو سفارش دهند درحالی‌که نمایشگرهای دوگانه هم با ویژگی‌های خاص الکتریکی همراه شده‌اند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX هم در EQB به‌صورت استاندارد به ناوبری با هوش الکتریکی مجهز شده که با در نظر گرفتن توقف‌های شارژ و حتی آب‌وهوا، سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد را محاسبه می‌کند. قیمت و مشخصات کامل مرسدس بنز EQB پایان امسال اعلام می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.