معرفی مرسدس-ای ام جی GT 43 چهار درب کوپه

معرفی مرسدس-ای ام جی GT 43 چهار درب کوپه

پس از معرفی مدل‌های GT 53، GT 63 و GT 63 S در اوایل سال جاری، مرسدس-ای ام جی با رونمایی از مدل پایه‌ی GT 43 اقدام به گسترش خانواده‌ی چهار درب کوپه کرد. این خودرو که از رینگ‌های مونوبلاک رترو سود می‌برد از همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی مدل GT 53 استفاده می‌کند اما قدرت کمتری دارد. البته همین میزان خروجی نیز برای اکثر مالکان کافی خواهد بود.

اگرچه مدل ۵۳ دارای قدرت ۴۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری است اما مدل پایه‌ی جدید تنها ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. از دست رفتن ۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتون متر گشتاور باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت GT 43 برابر با ۴.۹ ثانیه باشد که چهاردهم ثانیه کندتر از برادر قوی‌تر خود است. حداکثر سرعت این خودرو نیز با کاهش ۱۵ واحدی به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

اگرچه قدرت این خودرو کاهش یافته اما حداکثر گشتاور پیشرانه در همان دور ۱۸۰۰ حاصل می‌شود. هر دو نسخه‌ی GT 43 و GT 53 به سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic+ مجهز بوده و از توزیع گشتاور کاملاً متغیر، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم EQ بوست با ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر در شتاب‌های لحظه‌ای سود می‌برند.

قیمت مرسدس-ای ام جی GT 53 چهار درب کوپه در آلمان از ۱۰۹۱۸۲ یورو شروع می‌شود درحالی‌که قیمت مدل کم‌توان‌تر ۴۳ برابر با ۹۵۲۵۹ یورو است. این خودروساز آلمانی قبلاً پیش‌فروش مدل پایه را آغاز کرده است. این نسخه تقریباً از همان تجهیزات و آپشن های برادر قوی‌تر سود می‌برد.

هنوز مشخص نیست که آیا GT 43 در آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا خیر اما مرسدس-ای ام جی تأیید کرده مدل‌های ۶۳ و ۶۳ S اوایل سال آینده و مدل ۵۳ نیز اواسط همان سال وارد این بازار خواهند شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.