معرفی مرسدس-ای‌ ام‌ جی SLC43

معرفی مرسدس-ای‌ام‌جی SLC43

با شروع عرضه مدل‌های ۲۰۱۷ از خودروهای مرسدس، دیگر هیچ گزینه‌ای از موتورهای V8 با تنفس طبیعی در دسترس نخواهند بود. در صورتی که طالب مرسدس با چنین پیشرانه‌ای باشید آخرین فرصت، خرید یک SLK55 AMG مدل ۲۰۱۶ است. این خودروی رودستر از موتور ۵.۵ لیتری V8 استفاده می‌کند که صدای فوق‌العاده‌ای دارد. اما پایان داستان این مدل نیز به‌زودی رقم می‌خورد.

تغییرات در مرسدس رودستر از تغییر نام SLK به SLC شروع شده و پس از معرفی فیس‌لیفت آن، تغییرات پیشرانه‌ها نیز در راه‌اند. کوچک‌سازی موتور همراه با کارآمدی بیشتران، روندی است که علاوه بر مرسدس، توسط سایر خودروسازان نیز دنبال می‌شود.

خودروی SLC43 AMG مدل ۲۰۱۷ که جایگزین SLK55 هشت سیلندر می‌شود از یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر با توربو شارژر دوقلو نیرو می‌گیرد. بنابراین عدد ۴۳ در نام این مدل نباید باعث اشتباه شود.

موتور V6 توربو می‌تواند تا ۳۶۲ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و همچنین ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید نماید که افت ۵۳ اسب بخاری و ۱۹ نیوتن متری در مقایسه با موتور V8 محسوس است با این وجود این موتور V6 می‌تواند نسبت به SLK55 تنها ۰.۱ ثانیه دیرتر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. صفر تا ۱۰۰ در این مدل هم به ۴.۷ ثانیه می‌رسد. مصرف سوخت این پیشرانه هم بسیار مناسب و تنها ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. استفاده از گیربکس ۹ سرعته اعتبار خاصی به این مدل بخشیده است و موجب شده SLC43 سریع‌تر نیز تعویض دنده نماید. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود گردیده در حالی که SLK55 با پکیج AMG می‌تواند ۲۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.

برای راندن این مدل SLC، مرسدس تصمیم گرفته است که برآمدگی‌های بیشتر و قوی‌تری بر روی فرمان ایجاد کند و مکانی برای قرار دادن ساعد در خودرو فراهم نماید. SLC از تکه‌های آلومینیوم فورج کاری شده برای قسمت عقب استفاده می‌کند که باعث شده زاویه کمبر منفی در هر دو چرخ قسمت عقب افزایش پیدا کند. کمک‌فنرهای تطبیقی که به‌صورت سفارشی بر روی خودرو قابل نصب است می‌تواند حالت سواری خودرو را در سه حالت Comfort، Sport و Sport+ تنظیم کند. شکی نیست بدون وجود اگزوزهای اسپرت در این خودرو شما یک صدای جذاب را می‌شنوید. گرچه پیشنهاد می‌کنیم قبل از سوار شدن به SLC 43 سوار SLK55 نشوید تا از صدای موتور و اگزوز آن سرخورده نشوید.

چراغ‌های جلو و عقب این خودرو، طراحی جدیدی را تجربه می‌کنند. در قسمت ورودی هوای موتور بر روی کاپوت و اسپلیتر از رنگ مشکی براق و نقره‌ای پرداخت شده استفاده شده است. رنگ سیاه بر روی رینگ‌های ۱۸ اینچی و روی آینه‌های کناری نیز دیده می‌شود. در قسمت رابط چندرسانه‌ای خودرو ارتقاء شایان ذکری شاهد نیستیم. چراغ‌های LED جلو به‌صورت آپشن قابل ارائه به مشتری است. این خودرو را می‌توان با پکیج Night سفارش داد که شامل استفاده بیشتر از رنگ سیاه درتریم داخلی خودرو می‌شود. درست است که موتور تنفس طبیعی V8 مرسدس کنار گذاشته می‌شود ولی مدل SLC43 با موتور V6 توربو نیز می‌تواند نظرات بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.