معرفی فیس‌لیفت کیا تلوراید همراه با ارائه نسخه آفرودی

معرفی فیس‌لیفت کیا تلوراید همراه با ارائه نسخه آفرودی

بزرگ‌ترین محصول کیا یعنی کراس‌اوور فول سایز تلوراید برای مدل ۲۰۲۳ فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده و در کنار فیس‌لیفت هیوندای پالیسید در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. تلوراید مدل ۲۰۲۳ در بیرون تغییراتی نه‌چندان بزرگ را تجربه کرده است که شامل چراغ‌های جلوی عمودی جدید LED، به‌روزرسانی گرافیک چراغ‌های عقب، سپرهای جدید، جلوپنجرهٔ جدید، اصلاح تریم بخش پایینی درها و رینگ‌های جدید می‌شود. کیا همچنین برای کراس‌اوور فول سایز خود رنگ‌های بیرونی جدیدی مثل آبی نیمه‌شب را هم ارائه کرده است.

در داخل خودرو شاهد تغییرات بزرگ‌تری هستیم زیرا حالا نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به صفحه آمپر دیجیتالی متصل شده است. هردوی این نمایشگرها ۱۲.۳ اینچی هستند و برای مطابقت با آن‌ها، داشبورد و غربیلک فرمان هم از نو طراحی شده‌اند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه تلوراید مدل ۲۰۲۳ هم می‌توان به آینه عقب دیجیتالی، درب صندوق برقی جدید با قابلیت بسته شدن خودکار، امکان تبدیل گوشی هوشمند به سوئیچ دیجیتال برای قفل یا باز کردن درهای خودرو و وای فای داخلی ۴G LTE با قابلیت اتصال حداکثر پنج دستگاه اشاره کرد.

در این خودرو همچنین هم ناوبری و هم سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قابلیت به‌روزرسانی از راه دور دارند. در بخش ایمنی هم کیا سیستم تشخیص علائم محدودیت سرعت، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و یک سری تکنولوژی‌های دیگر با هدف جلوگیری از برخورد در هنگام گردش به چپ، عبور از چهارراه‌ها، تغییر خط و… را به‌صورت استاندارد ارائه کرده است.

مثل پالیسید مدل ۲۰۲۳، فیس‌لیفت تلوراید هم در بخش پیشرانه تغییری نداشته و همچنان با همان موتور ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است مگر در دو تیپ جدیدی که حالا به‌صورت استاندارد با این سامانه ارائه می‌شوند.

این تیپ‌های جدید که X-Line و X-Pro نام دارند، کمی چاشنی آفرودی به خانوادهٔ تلوراید اضافه کرده‌اند. تیپ X-Line در بیرون از طراحی خاص جلوپنجره، ریل‌های سقفی، دستگیره‌های در همرنگ بدنه، نشان‌های X-Line و رینگ‌های ۲۰ اینچی اختصاصی بهره می‌برد و در داخل آن‌هم نشان برجستهٔ X-Line روی صندلی‌های جلو به همراه پکیج‌های رنگی اختصاصی ارائه می‌شود. این تیپ همچنین با ۱۰ میلی‌متر فاصلهٔ بیشتر از زمین برای بهبود زوایای حمله و فرار، حالت یدک کشی، سیستم کنترل کشش ارتقاءیافته و سیستم کنترل ترمز در سراشیبی‌ها ارائه می‌شود.

تیپ X-Pro هم از همان تغییرات به همراه برخی ویژگی‌های آفرودی تهاجمی‌تر برخوردار است که شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی‌رنگ اختصاصی با لاستیک‌های آلترین کانتیننتال، نشان X-Pro روی صندلی‌های جلو، خروجی برق ۱۱۰ ولتی و قابلیت یدک کشی ۲.۵ تنی می‌شود. کیا هنوز قیمت فیس‌لیفت تلوراید را اعلام نکرده اما مثل نسخهٔ قبلی همچنان در کارخانهٔ این شرکت در جورجیا در کنار مدل‌های K5، اسپرتیج و سورنتو تولید می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.