معرفی فیس‌لیفت جیپ کامپس برای بازار اروپا با سیستم خودران سطح دو

معرفی فیس‌لیفت جیپ کامپس برای بازار اروپا با سیستم خودران سطح دو

فیس‌لیفت جیپ کامپس به‌عنوان اولین کراس‌اوور جدید استلانتیس در اروپا معرفی شده است. هرچند این از نظر فنی یک فیس‌لیفت است اما کامپس مدل ۲۰۲۱ اولین محصول جیپ محسوب می‌شود که سیستم نیمه خودران سطح دو را در بازار اروپا ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، کراس‌اوور کامپکت جیپ از به‌روزرسانی‌هایی در داخل و خارج و همین‌طور پیشرانه‌های جدید هم برخوردار شده است.

کامپس مدل ۲۰۲۱ در طراحی بیرونی دنباله‌روی نسخهٔ چینی است که پاییز سال گذشته معرفی شد؛ بنابراین حالا در نسخهٔ اروپایی هم همان چراغ‌های جلوی LED، جلوپنجرهٔ پایینی عریض‌تر و ورودی هوای مرکزی بزرگ به چشم می‌خورد. تغییرات کامپس در عقب اما بسیار جزئی بوده و صرفاً به موارد نامحسوسی مثل گرافیک جدید چراغ‌ها محدود می‌شود اما در عوض در داخل خودرو به‌روزرسانی‌های مهمی صورت گرفته است.

مهم‌ترین تغییر در اینجا داشبورد کاملاً جدید با نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی در تیپ‌های پایینی و ۱۰.۱ اینچی در تیپ‌های بالایی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 است. علاوه بر این، در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، ناوبری، سیستم تشخیص صدا و قابلیت یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند هم وجود دارد. این طراحی داخلی جدید همچنین امکان ایجاد محفظه‌های اشیاء بیشتری را فراهم کرده و به گفتهٔ جیپ، حالا کامپس جدید ۴.۴ لیتر محفظهٔ اشیاء داخلی بیشتری نسبت به قبل دارد.

فیس‌لیفت کامپس به‌صورت استاندارد به جدیدترین نسل از پکیج کمک‌رانندهٔ ADAS جیپ مجهز شده که هشدار خواب‌آلودگی راننده، تشخیص علائم ترافیکی، دستیار هوشمند سرعت و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران را به همراه دارد. این پکیج همچنین کروز کنترل تطبیقی را با سیستم حفظ حرکت میان خطوط ترکیب می‌کند تا سیستم نیمه خودران سطح دو را فراهم نماید.

جیپ برای کامپس مدل ۲۰۲۱ در اروپا پیشرانه‌های جدیدی را هم ارائه کرده است که شامل یک نمونهٔ ۱.۳ لیتری بنزینی با دو سطح قدرت ۱۳۰ و ۱۵۰ اسب بخار به ترتیب با گیربکس‌های دستی و دوکلاچه به همراه یک واحد ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری با گیربکس شش سرعتهٔ دستی می‌شود. هردو موتور صرفاً به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شوند و بنابراین کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند باید سراغ مدل‌های پلاگین‌هیبریدی ۴xe در دو نسخهٔ ۱۹۰ و ۲۴۰ اسب بخاری بروند که به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم eAWD مجهز هستند.

جیپ کامپس مدل ۲۰۲۱ در اروپا در پنج تیپ مختلف شامل اسپرت، لانگیچود، لیمیتد، S و تریل‌هاوک عرضه می‌شود که آخری بیشترین قابلیت‌های آفرود را در این خانواده دارد. قیمت و مشخصات کامل این کراس‌اوور آمریکایی جدید برای بازار اروپا بعداً اعلام خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.