معرفی فراری F8 اسپایدر، هیجان در هوای آزاد

معرفی فراری F8 اسپایدر، هیجان در هوای آزاد

تنها شش ماه پیش بود که فراری در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ مدل جدید F8 تریبوتو را رونمایی کرد و حالا رسماً همتای روباز این خودرو را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط روباز مارانلو که اساساً جایگزینی برای ۴۸۸ اسپایدر محسوب می‌شود، به‌استثنای سقف باز شونده و طراحی متفاوت بخش عقبی برای جای دادن این سقف، در دیگر قسمت‌ها به برادر کوپهٔ خود وفادار مانده است.

F8 اسپایدر مثل ۴۸۸ اسپایدر و قبل‌تر از آن ۴۵۸ اسپایدر، به یک سقف فلزی جمع‌شونده مجهز شده است که می‌توان تا حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت آن‌را باز یا بسته کرد و این کار ظرف تنها ۱۴ ثانیه انجام می‌گیرد. به گفتهٔ فراری، وزن F8 اسپایدر با تمام تریم‌های فیبر کربنی قابل سفارش به ۱۴۰۰ کیلوگرم می‌رسد که تنها کمی از نسخهٔ کوپه سنگین‌تر است. این در حالی است که سوپراسپرت موتور وسط روباز جدید فراری از سلف خود یعنی ۴۸۸ اسپایدر ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

در سینهٔ F8 اسپایدر اما مثل نسخهٔ کوپه همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. به گفتهٔ فراری، این سوپراسپرت روباز به لطف ۵۰ اسب بخار بیشتر نسبت به ۴۸۸ اسپایدر، ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۸.۲ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. حداکثر سرعت F8 اسپایدر نیز به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت سلف خود نشان می‌دهد.

در F8 اسپایدر منیفولدهای اگزوز با اقتباس از مدل مسابقه‌ای ۴۸۸ چلنج از اینکونل (آلیاژی از نیکل) ساخته شده‌اند که ۹.۷ کیلوگرم از وزن پیشرانه کم کرده‌اند. علاوه بر این، طراحی جدید F8 اسپایدر نسبت به ۴۸۸ اسپایدر قدیمی نیز موجب خنک‌کنندگی بهتر و داون‌فورس بیشتر شده است تا جایی که به گفتهٔ فراری، کارایی آئرودینامیکی این خودروی جدید ۱۰ درصد نسبت به قبل بهبود یافته است. F8 اسپایدر در نمایشگاه فرانکفورت رسماً به نمایش عمومی درمی‌آید اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.