معرفی فراری مونزا SP1 و SP2 با قوی‌ترین پیشرانه ۱۲ سیلندر

معرفی فراری مونزا SP1 و SP2 با قوی‌ترین پیشرانه ۱۲ سیلندر

فراری به‌صورت رسمی از خودروهای جدید مونزا SP1 و SP2 رونمایی کرد.

این خودروها که در رویداد ویژه‌ای معرفی شده‌اند از نوع تولید محدود و سفارشی بوده و ترکیبی از طراحی دهه‌ی ۵۰ میلادی و تکنولوژی مدرن هستند. فراری می‌گوید این دو خودرو از بارچتاهای مسابقه‌ای نمادینی همچون ۱۶۶ MM 1948 الهام گرفته‌اند.

اگرچه هر دو خودرو دارای طراحی مشابهی هستند اما مونزا SP1 یک خودروی تک نفره است که تجربه‌ی رانندگی منحصربه‌فردی را از پشت فرمان ارائه می‌کند. هیچ خودروی دیگری در جاده شبیه مونزا SP1 نیست.

در نمای جلو شاهد اسپلیتر فیبر کربنی جدیدی هستیم که درست زیر جلوپنجره پهن و دیلایت های LED جا خوش کرده است. تغییرات بزرگ‌تر در بخش‌های عقب‌تر رخ داده‌اند جایی که شیشه‌ی جلو حذف شده و این موضوع تجربه‌ی رانندگی پرسرعت خودروهای فرمول ۱ را تداعی می‌کند.

عقب‌تر از آن شاهد نیم درهای منحصربه‌فردی هستیم که به سمت بالا باز می‌شوند. این امر باعث دسترسی به کابین جمع‌وجوری می‌شود که دارای فرمان سه پره، سوئیچ‌های مخصوص و قطعات فیبر کربنی زیادی می‌باشد.

اگرچه مونزا SP1 خودرویی تک‌نفره با کاوری بزرگ است اما در مدل SP2 آن کاور جای خود را به صندلی سرنشین داده است. تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا فراری شیشه‌ی جلو کوچک و دومین رول بار را نیز اضافه کرده است.

فراری می‌گوید شیشه‌های جلوی این خودرو را با تکنولوژی سپر محافظ باد مجازی توسعه داده است. این شیشه‌ی جلو درست جلوی پشت آمپرها با خودرو ترکیب شده است. اگرچه این شیشه‌ی جلو خیلی بزرگ به نظر نمی‌رسد اما فراری می‌گوید همچنان راحتی راننده را تأمین می‌کنند.

اسب رقصان مارانللو اشاره زیادی به جزئیات بیشتر این خودروها نداشته اما می‌دانیم که مونزاها از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری‌ای بهره می‌برند که قدرتمندترین پیشرانه‌ی تاریخ این برند می‌باشد. این پیشرانه قدرت ۷۹۹ اسب بخاری و گشتاور ۷۱۹ نیوتون متری دارد و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۹ ثانیه‌ای می‌شود. اگر راننده به حد کافی شجاع باشد می‌تواند به سقف سرعت بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز دست یابد. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.