معرفی شوتینگ بریک الکتریکی زیکر ۰۰۱

معرفی شوتینگ بریک الکتریکی زیکر ۰۰۱

برند زیکر که متعلق به جیلی چین است از اولین خودروی خود طی مراسمی ویژه در این کشور رونمایی کرد.

زیکر ۰۰۱ که به عنوان اولین شوتینگ بریک الکتریکی تولید انبوه در دنیا توصیف شده نسخه تولیدی کانسپت لینکو اند کو زیرو سال پیش می‌باشد.

زیکر اشاره چندانی به طراحی این خودرو نکرده اما تائید کرده که ۰۰۱ از تکنولوژی تشخیص چهره سود می‌برد. این سیستم رانندگان را شناسایی کرده و به‌صورت خودکار تنظیمات باب میل آن‌ها را اعمال خواهد نمود. این خودرو همچنین از درب‌های بدون فریمی سود می‌برد که با نزدیک شدن راننده به خودرو باز شده و با ورود به داخل خودرو بسته می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دستگیره‌های درب ویژه، حسگرهای جدید روی گلگیرهای جلو و نوار چراغ‌ترمز تغییر یافته می‌باشد که در آن برند زیکر جایگزین نام لینک اند کو شده است.

از نظر ابعاد باید گفت زیکر ۰۰۱ طول ۴۹۷۰ میلی‌متری و فاصله بین محوری ۳۰۰۵ میلی‌متری دارد. به این ترتیب محصول الکتریکی زیکر ۸ میلی‌متر طویل‌تر پورشه تایکان بوده و ۱۰۴ میلی‌متر فاصله بین محوری بیشتری نسبت به آن دارد.

با ورود به کابین می‌توان پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی بزرگی را تشخیص داد. این خودرو همچنین از تریم ژئومتریک، نورپردازی داخلی و عناصر تزئینی دو رنگ سود می‌برد.

زیکر ۰۰۱ محفظه بار ۲۱۴۴ لیتری داشته و از به‌روزرسانی از راه دور همیشگی سود می‌برد. زیکر قول داده حداقل یک‌بار در سه ماه این خودرو را به‌روز کند تا وضعیت کاملاً رقابتی آن حفظ شود.

۰۰۱ که بر پایه پلتفرم جدید SEA جیلی بنا شده از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور فراتر از ۷۰۰ نیوتون متر سود می‌برد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

زیکر خیلی وارد جزئیات نشده اما تائید کرده ۰۰۱ به باتری ۸۶ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود. این خودرو حداکثر شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

زمانی که شارژ باتری کم باشد مالکان خواهند توانست با استفاده از شارژر سریع باتری را شارژ کنند به گونه‌ای که شارژ ۵ دقیقه‌ای به معنی به دست آوردن برد حدود ۱۲۰ کیلومتری خواهد بود.

این کمپانی برنامه‌های خود برای شبکه شارژ زیکر را نیز اعلام کرده است. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود زیکر تا پایان سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۲۰۰ جایگاه شارژ را خواهد ساخت.

شوتینگ بریک الکتریکی زیکر همچنین از سیستم تعلیق بادی سود می‌برد که باعث می‌شود خودرو بین ۱۱۷ تا ۲۰۵ میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین داشته باشد. ارتفاع ۲۰۵ میلی‌متری از سطح زمین مشابه برخی نسخه‌های جیپ کامپس می‌باشد!

زیکر ۰۰۱ از ماه اکتبر سال جاری در چین عرضه می‌شود. همین امسال دو مرکز تجربه سطح بالای زیکر و ۶۰ مرکز کوچک‌تر در چین تأسیس ‌شده‌اند. زیرمجموعه جیلی همچنین به دنبال تأسیس ۳۶ مرکز تحویل و ۶۰ مرکز سرویس خودرو می‌باشد. به زودی فروش آنلاین و برنامه اشتراک و لیزینگ باتری نیز راه‌اندازی خواهد شد.

این برند می‌خواهد در بازارهای بین‌المللی نیز حضور داشته باشد. اگرچه جزئیات این برنامه اعلام نشده اما زیکر گفته محصولات الکتریکی‌اش در برخی بازارها عرضه خواهند شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.