معرفی سری جدید پیشرانه‌های B58 و S68 بی ام و در فیس‌ لیفت X7

معرفی سری جدید پیشرانه‌های B58 و S68 بی ام و در فیس‌لیفت X7

افتخار معرفی سری جدید پیشرانه‌های بی‌ام‌و به فیس‌لیفت X7 تعلق گرفته است. این کراس‌اوور لوکس هفت‌نفره که بتازگی معرفی شده، با خود نسل جدید پیشرانه‌های باواریایی‌ها را آورده است. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که xDrive40i نام دارد، با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی B58 ارائه می‌شود. این پیشرانه بروزرسانی TU2 را تجربه کرده که قدرت آن را با ۴۰ اسب بخار افزایش به ۳۸۰ اسب بخار رسانده است. گشتاور این موتور نیز افزایشی ۷۰ نیوتن متری داشته و به ۵۲۰ نیوتن متر رسیده است.

این پیشرانه همچنین از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم برخوردار شده که می‌تواند بطور موقت گشتاور را به ۵۴۰ نیوتن متر برساند. این سیستم هیبریدی به لطف چرخهٔ میلر که زمان باز شدن سوپاپ‌های هوا را کوتاه می‌کند، موجب کاهش مصرف سوخت هم خواهد شد. این همچنین افزایش کارایی سیستم توربو و اینترکولر را هم به همراه خواهد داشت. به لطف قدرت بیشتر این موتور، حالا X7 xDrive40i ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نسبت به ۵.۸ ثانیهٔ قبل از فیس‌لیفت بهتر شده است.

بی‌ام‌و همچنین X7 M50i قبلی را حالا با نام جدید M60i ارائه کرده که دلیل آن تجهیز به پیشرانهٔ کاملاً جدید ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با نام S68 است. این پیشرانه که توسط بخش M ساخته شده است، در مدل‌های بعدی M هم استفاده خواهد شد. این موتور جدید از منیفولد اگزوز ضربدری، توربوشارژرهای متقارن و خنک‌کنندهٔ روغن خارجی استفاده می‌کند. موتور S68 همچنین به پمپ روغن جدید و میل‌لنگ تقویت‌شده هم مجهز شده است. با این حال، خروجی این موتور نسبت به قبل افزایشی نداشته و هنوز هم ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما حالا نرم‌تر و با صدای بهتری کار می‌کند.

این پیشرانهٔ جدید همچنین در مدل‌های M60i بعدی محصولات بی‌ام‌و مثل X5 M60i فیس‌لیفت هم استفاده خواهد شد. این موتورهای جدید بی‌ام‌و مطابق با مقررات آلایندگی یورو ۷ هستند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.