معرفی سدان الکتریکی BYD e3 با گیربکس دستی!

معرفی سدان الکتریکی BYD e3 با گیربکس دستی!

اکثر خودروسازان می‌گویند یکی از مزیت‌های بزرگ خودروهای الکتریکی عدم نیاز به گیربکس‌های سنتی است اما شرکت چینی BYD با عرضه نسخه جدیدی از سدان الکتریکی e3 این ادعاها را به چالش کشیده است!

این مدل توسعه یافته برای آموزشگاه‌های رانندگی دارای گیربکس دستی با تمامی مخلفات خود است. در واقع این خودرو علاوه بر سه میدونی سنتی دارای میدونی چهارمی هم در سمت سرنشین می‌باشد. این میدونی ترمز است چراکه با خودرویی برای آموزش رانندگان طرف هستیم. البته باید گفت این e3 همچنان از گیربکس با الگوی سنتی H استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست که BYD چگونه از این گیربکس استفاده کرده چراکه محصول خود را به مشتریان عادی نمی‌فروشد. البته برخی رسانه‌های چینی گفته‌اند این خودرو با برخی حالت‌های رانندگی از جمله اکونومی، قفل ترمز و اسپورت در دسترس است که همگی آن‌ها برای شبیه‌سازی سناریوهای مختلف آموزشگاه‌های رانندگی تعبیه شده‌اند.

BYD e3 دارای باتری ۳۸ کیلووات ساعتی است که بر پایه تست‌های چینی‌ها شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتری ایجاد می‌کند. قیمت مدل دستی از معادل ۲۰۵۰۰ دلار شروع شده درحالی‌که برای خرید مدل اتوماتیک باید معادل ۲۲۰۵۵ دلار پرداخت کنید.

اگرچه ما دقیقاً نمی‌دانیم این گیربکس دستی چه مشخصاتی داشته و ساخت کدام شرکت است اما حضور BYD در صنعت خودروسازی شاید نشانه‌ای مهم باشد؛ و اگرچه تولید خودرویی الکتریکی با گیربکس دستی موضوعی غیرعادی محسوب می‌شود اما بی‌سابقه است. در واقع قبلاً شاهد تولید میکروباس فولکس‌واگن با قوای محرکه الکتریکی بجای پیشرانه درون‌سوز بوده‌ایم که گیربکس ۴ سرعته دستی خود را حفظ کرده است.

دلیل حفظ این گیربکس دستی در میکروباس فولکس استفاده از پیشرانه DC بوده است. این پیشرانه‌ها برخلاف نمونه‌های عادی‌تر AC دارای منحنی گشتاور هستند که کمی مشابه پیشرانه‌های درون‌سوز است بنابراین هنوز هم می‌توان از گیربکس‌های دستی در آن‌ها استفاده کرد.

در میکروباسی که تست شده کلاچ تنها برای تعویض دنده‌ها بکار رفته و نیازی به گرفتن آن در زمان توقف یا شروع به حرکت نبوده زیرا ریسک خاموش شدن پیشرانه وجود نداشته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.