معرفی رسمی هایپراسکرین سدان الکتریکی مرسدس بنز EQS

معرفی رسمی هایپراسکرین سدان الکتریکی مرسدس بنز EQS

عصر جدید طراحی داشبورد مرسدس بنز با رونمایی از هایپراسکرین MBUX که قرار است در سدان الکتریکی EQS استفاده شود، رسماً آغاز شده است. این نمایشگر بزرگ که در کل عرض داشبورد یعنی از ستون تا ستون کشیده شده است، به نرم‌افزاری با قابلیت یادگیری مجهز است که نمایشگر را با خواست کاربر تطبیق داده و پیشنهادات شخصی خود را ارائه می‌کند. علاوه بر این، در این نمایشگر کاربر نیازی به گشتن در منوهای مختلف و یا حتی استفاده از دستورات صوتی ندارد زیرا اصلی‌ترین برنامه‌ها همیشه در بالای نمایشگر به نمایش درمی‌آیند.

رئیس طراحی دایملر «گوردون واگنر» در مورد این هایپراسکرین می‌گوید:

با هایپراسکرین MBUX ما، یک چشم‌انداز طراحی به واقعیت تبدیل می‌شود. ما تکنولوژی را با روشی جذاب در طراحی ادغام کرده‌ایم که سهولت در استفادهٔ بی‌سابقه‌ای را به خریداران ارائه می‌کند. ما عاشق سادگی هستیم و به سطح جدیدی از MBUX رسیده‌ایم

در این صفحهٔ خمیده، چندین نمایشگر به همراه دریچه‌های تهویهٔ وجود دارد و بنابراین در اینجا دنیای دیجیتال و فیزیک به هم متصل شده است.

در کابین EQS، سرنشین جلو هم نمایشگر خود را دارد که حداکثر برای هفت پروفایل قابل تنظیم است. البته عملکردهای این نمایشگر فقط در طول تردد کار می‌کند و اگر صندلی شاگرد خالی باشد، نمایشگر به یک ویژگی دیجیتالی تزئینی تبدیل می‌شود (ستاره‌های متحرک را به نمایش درمی‌آورد). در بخش پیشنهادات، هوش مصنوعی نمایشگر پیشنهادهای مختلفی را ارائه می‌کند و کاربر می‌تواند فقط با یک کلیک آن‌ها را بپذیرد یا رد کند. به‌عنوان‌مثال، اگر راننده همیشه شب‌های سه‌شنبه در راه بازگشت به خانه با شخص خاصی تماس بگیرد، سیستم MBUX آن‌را به خاطر می‌سپارد و پیشنهاد می‌دهد که در همان شب و ساعت با همان شخص تماس بگیرد. ازآنجایی‌که همهٔ پیشنهادات MBUX به پروفایل کاربر متصل هستند، اگر شخص دیگری در حال راندگی با خودرو باشد، پیشنهادات ارائه نمی‌شوند.

مرسدس EQS از قابلیت افزایش ارتفاع برخوردار است که برای عبور از جاهایی مثل ورودی شیب‌دار پارکینگ، ارتفاع خودرو از سطح زمین را افزایش می‌دهد. سیستم MBUX موقعیت مکانی که کاربر از این قابلیت استفاده کرده را به خاطر می‌سپارد و اگر خودرو دوباره به همان مکان نزدیک شود، سیستم پیشنهاد می‌دهد که راننده ارتفاع خودرو را افزایش دهد. به گفتهٔ مرسدس بنز، سخت‌افزار این سیستم پیشرفته از CPU هشت هسته‌ای، ۲۴ گیگابایت رم و پهنای باند ۴۶ گیگابایت بر ثانیه تشکیل شده است. عضو هیئت‌مدیرهٔ مرسدس «سجاد خان» در مورد این سیستم می‌گوید:

MBUX هایپراسکرین هم مغز و هم سیستم عصبی خودرو است. این سیستم به‌طور مداوم راننده را بهتر می‌شناسد و قبل از اینکه وی حتی یک کلیک کند، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شخصی او را به نمایش درمی‌آورد

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.