معرفی رسمی نسل جدید پیکاپ کامپکت فیات استرادا

معرفی رسمی نسل جدید پیکاپ کامپکت فیات استرادا

فیات رسماً نسل جدید پیکاپ کامپکت استرادا را معرفی کرده است. این پیکاپ مخصوص بازار برزیل بوده و پایین‌تر از پیکاپ تورو قرار می‌گیرد. هرچند چندی پیش با انتشار تصویری توسط موسسهٔ ملی دارایی صنعتی برزیل، طراحی بیرونی نسل جدید استرادا مشخص شده بود اما حالا تمام جزئیات آن منتشر و مشخص شده است. در بخش جلویی این پیکاپ جدید چراغ‌های باریکی به چشم می‌خورد که شباهت زیادی با چراغ‌های هاچ‌بک آرگو دارد. بین این چراغ‌ها هم جلوپنجره‌ای مشکی‌رنگ با خطوط جالبی جای گرفته است.

دهانهٔ مربعی گلگیرها و قسمت بار کوچکی در عقب نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری این پیکاپ ایتالیایی هستند. تیپ‌های بالایی استرادا همچنین از ریل‌های روی سقف هم برخوردار هستند که تا روی قسمت بار ادامه یافته‌اند. استرادای جدید در ابتدا فقط به‌صورت دو کابین چهاردر عرضه می‌شود اما بعداً نسخهٔ تک کابین دودر آن‌هم ارائه خواهد شد. این ماشین با ۴,۴۸۰ میلی‌متر طول، پیکاپ کامپکتی محسوب می‌شود. برای مقایسه، فورد رنجر در ایالات‌متحده ۵,۳۵۴ میلی‌متر طول دارد. قسمت بار استرادا نیز ۱,۱۷۳ میلی‌متر طول و ۱,۰۵۹ میلی‌متر عرض دارد و می‌تواند تا ۶۵۰ کیلوگرم بار را حمل کند.

استرادا مدل ۲۰۲۱ در داخل ظرفیت حمل پنج نفر را دارد. در اینجا در میانهٔ داشبورد یک نمایشگر هفت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته و در کنار آن‌هم دریچه‌های عمودی تهویه قرار گرفته‌اند. کنترل سیستم تهویه با دکمه‌ها و کنترلرهای بسیار ساده‌ای صورت می‌گیرد و جلوی دسته‌دنده هم یک فضای مکعبی برای قرار دادن گوشی هوشمند راننده تعبیه شده است.

برای نسل جدید استرادا یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری در نظر گرفته شده که ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند موتور ۱.۳ لیتری با ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۹ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند. نیروی هردو موتور هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند.

قرار بود فروش نسل جدید استرادا از ماه آوریل در برزیل آغاز شود اما فیات به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌طور موقت کارخانهٔ تولید این پیکاپ را تعطیل کرده است و بنابراین استرادا تا نیمهٔ دوم سال جاری راهی بازار نخواهد شد. قیمت این پیکاپ کامپکت در برزیل باید از حدود ۷۰ هزار رئال معادل ۱۳ هزار دلار آغاز شود. بعد از عرضه در برزیل، ممکن است نسل جدید استرادا با نام دوج رم ۷۰۰ در مکزیک هم عرضه گردد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.