معرفی رسمی نسل جدید مزدا ۳، جذاب‌تر از همیشه

معرفی رسمی نسل جدید مزدا ۳، جذاب‌تر از همیشه

مزدا در نمایشگاه لس‌آنجلس رسماً نسل جدید مدل سه را در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک رونمایی کرده است. نسل جدید این خودرو آغازگر عصر جدیدی برای مزدا بود و محصول مهمی برای این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود زیرا نسل جدید سه اولین محصول مزدا است که روی معماری جدید اسکای‌اکتیو ساخته شده و از پیشرانهٔ بنزینی جدید اسکای‌اکتیو X استفاده می‌کند.

در نسل جدید مزدا ۳ تفسیر جدیدی از زبان طراحی کودو ارائه شده است. البته در هردو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان این ماشین از شیوهٔ طراحی تکاملی استفاده شده است ولی بااین‌حال در استایل بیرونی خودرو نشانه‌هایی از کانسپت ویژن کوپه دیده می‌شود که نمای جذابی ایجاد کرده‌اند. در نمای جلویی سه ۲۰۱۹، جلوپنجرهٔ برجسته با تریم کرومی بال مانند در طرفین آن به همراه چراغ‌های باریک و کشیده‌ای به چشم می‌خورد. در نمای جانبی خودرو، طرح پویای اتاق جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که نمای عقبی هم با وجود اسپویلر، چراغ‌های باریک و دو سر اگزوز، اسپرت به نظر می‌رسد.

هرچند نسل جدید مزدا ۳ در بیرون رویکردی تکاملی را در پیش گرفته اما در داخل آن تغییرات مهمی صورت گرفته و حالا کابین ماشین شیک‌تر از قبل به نظر می‌رسد. در اینجا طراحی ساده‌ای دیده می‌شود که البته در عین سادگی کاملاً زیبا و چشم‌نواز است. ویژگی‌های برجستهٔ کابین سه جدید شامل غربیلک فرمان سه پره، نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و تریم چرمی روی داشبورد می‌شود. در اینجا فرمان تلسکوپی ارتقاء پیدا کرده و قابلیت جابجایی آن یک سانتیمتر بیشتر شده است. علاوه بر این، زیر آرنجی‌های میانی کشیده‌تر شده و نگه‌دارنده‌های لیوان هم به جلوی دسته‌دنده منتقل شده‌اند.

بسته به بازار، مجموعه‌ای از پیشرانه‌های مختلف برای نسل جدید مزدا ۳ در نظر گرفته شده است. مزدا فعلاً مشخصات دقیق این موتورها را اعلام نکرده اما تأیید کرده است که برای این خودرو پیشرانه‌های ۱.۵، ۲ و ۲.۵ لیتری بنزینی به همراه یک نمونهٔ ۱.۸ لیتری دیزلی قابل انتخاب خواهد بود. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، سه جدید اولین محصول مزدا محسوب می‌شود که به پیشرانهٔ جدید اسکای‌اکتیو X مجهز شده است. این پیشرانه که به سیستم SCCI (کنترل جرقهٔ تراکم و احتراق) مجهز شده است، بهترین ویژگی‌های پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را ترکیب خواهد کرد. مزدا فعلاً حجم پیشرانهٔ اسکای‌اکتیو X را اعلام نکرده اما گفته است که این موتور به یک سیستم هیبریدی جدید هم مجهز است که موجب بهبود قابل‌توجه مصرف سوخت شده و سطح بالاتری از لذت رانندگی را در کنار سازگاری با محیط‌زیست فراهم می‌کند.

برای افزایش پویایی رانندگی نیز مزدا ۳ جدید به سامانهٔ چهارچرخ محرک ارتقاءیافتهٔ i-Activ مجهز شده که با سیستم G-Vectoring Control مزدا که به‌تازگی در CX-5 مدل ۲۰۱۹ ارائه شد در ارتباط است. این کامپکت ژاپنی از سیستم تعلیق جدیدی هم بهره‌مند شده که در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب پیچشی است. به گفتهٔ مزدا، تغییراتی که در نسل جدید سه صورت گرفته به شتاب گیری، پیچیدن و ترمز گیری آن احساسی طبیعی بخشیده تا جایی که گویی راننده سال‌ها است از این ماشین استفاده می‌کند.

سازندهٔ ژاپنی به ایمنی محصول کامپکت خود هم توجه زیادی داشته و آن‌را به فناوری‌های کمک‌رانندهٔ زیادی مجهز کرده است مثل سیستم هشدار ترافیک جلو که برای تشخیص وسایل نقلیه‌ای که در نقاط کور خودرو قرار دارند از رادارهای جانبی استفاده می‌کند. این ماشین همچنین از سیستمی بنام پیمایش و ترافیک هم برخوردار است که در ترافیک‌ها به‌طور خودکار اقدام به کنترل شروع حرکت، ترمز گیری و فرمان خودرو می‌کند. علاوه بر این سیستم‌های مذکور، مهندسین مزدا برای نسل جدید سه سیستم پایش رانندهٔ جدیدی را هم توسعه داده‌اند که با استفاده از دوربین مادون‌قرمز، بر راننده نظارت می‌کند و در صورت تشخیص خواب‌آلودگی یا ناخوش‌احوالی او، هشدار صوتی را به صدا درمی‌آورد.

 با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.